آرشیو دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۲
فرهنگ: سینما و تئاتر
۱۱

راش

نمایش تنگه ابوقریب و به وقت شام برای زائران

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از شروع فعالیت اولین سینما سیار در سه مرز ایران و عراق خبر داد و گفت: برای زائران امام حسین(ع) هر شب دو فیلم سینمایی در دو نوبت نمایش داده می شود.

به گزارش ایلنا، سعید اوحدی (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) گفت: به همت قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین اولین «سینما سیار» در مرزهای خروجی کشور فعالیت خود را روز جمعه 27 مهر و با نمایش دو فیلم سینمایی برای زائران امام حسین(ع) آغاز کرد و تا 8 آبان ادامه دارد. او افزود: در این سینما سیار دو فیلم سینمایی « تنگه ابوقریب» و «به وقت شام» در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه و در دو نوبت ساعت 19 و 21 برای زائران نمایش داده می شود.

اوحدی با اشاره به این که این دو فیلم هر دو در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت چندین سیمرغ بلورین شده اند، گفت: دلیل انتخاب این دو فیلم توجه به زندگی شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و الگوگیری از زندگی اهل بیت(ع) است

کلمبوس آذر ماه اکران می شود

هاتف علیمردانی، کارشناس نقاشی و تئاتر است که با فیلمسازی در سینمای کودک -«راز دشت تاران» و «یک فراری از بگبو»-وارد سینما شد و پس از آن به سمت فیلم های اجتماعی تغییر ژانر داد. بر این اساس فیلم کمدی «کلمبوس» جدیدترین ساخته هاتف علیمردانی از آذرماه امسال روی پرده خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، این فیلم پر بازیگر که زمستان سال گذشته در سکوت خبری تولید شده، قرار است آذرماه امسال در سینماها اکران شود.

فرهاداصلانی، سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی با حضور هانیه توسلی و فریده سپاه منصور، گیتی قاسمی، عرفان ابراهیمی، میترا رفیع، فرنوش نیک اندیش، تورج الوند و نیما نیک طبع ایفای نقش کرده اند.