آرشیو دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۲
زندگی: ایران
۱۶
همراه با اربعین

کشتیرانی در خدمت زائران اربعین

هر چه به شور اربعین نزدیک تر می شویم، هم بر خیل زائران در حال تردد از مرزها افزوده می شود و هم تکاپوی مسوولان برای ارائه بیشترین و بهترین خدمات به زائران بی قرار سیدالشهدا بیشتر می شود. در آخرین مورد عبدا… نظرپور، فرمانده مرزبانی خوزستان از آمادگی پایانه مسافربری دریایی خرمشهر برای تردد و انتقال زائران اربعین حسینی خبر داده است.

به گزارش جام جم، نظرپور افزوده است که این پایانه به لحاظ زیرساختی، تجهیزاتی و امنیتی همچون سال های گذشته آماده انتقال و جابه جایی زائران امام حسین (ع) از طریق خط کشتیرانی خرمشهر به بصره را دارد.

فرمانده مرزبانی خوزستان همچنین تاکید کرده امنیت کامل برای زائران اربعین برقرار است و کشتی های مسافرتی توسط شناورهای دریایی مرزبانی خوزستان تا انتهای حوزه استحفاظی دریایی اسکورت و تامین می شوند.

و اما آمار خروج از مرزها خبر داغ دیگری است که این روزها مسوولان استان های ایلام و خوزستان به آن اشاره دارند و از افزایش روزبه روز این آمار خبر می دهند. درهمین زمینه محمد نوذری، معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام از خروج 152 هزار زائر از 19 تا 28 مهر از مرز مهران خبر داده و گفته سال گذشته از اول صفر تا هشتم صفر آمار خروج زائران از مرز مهران 138 هزار و 104 نفر بوده که این نشان دهنده افزایش 11 درصدی خروج زائران از مرز مهران طی سال جاری است. آمار مشابهی هم از مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان منتشر شده است. مسوولان از زائران و کسانی که قصد زیارت به عتبات عالیات را دارند خواسته اند سفر خود را به روزهای پایانی و اوج ترافیک موکول نکنند.