آرشیو چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۴
شهرستان ها
۷

پیرمرد کم بینای شهرکردی کارآفرین شد

پیرمرد 55 ساله کم بینای شهرکردی با راه اندازی مرکز تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی توانست زمینه اشتغال تعدادی جوان را فراهم کند.

این پیرمرد با پشتکار و اراده توانست به عنوان یک کارآفرین برای تعدادی جوان شغل ایجاد کند و 10 نفری هم بعد از یادگیری این شغل، خودشان کار و کاسبی جدا راه اندازی کردند.

شیرعلی امیدی متولد سال 1342 و پاسدار بازنشسته است و فوق دیپلم بهداشت محیط دارد، سال 1360 با توجه به علاقه شدیدی که به سپاه دارد با مدرک دیپلم وارد سپاه شد و بعد از مدتی در دوره های بهداشت و درمان شرکت کرد و به عنوان مسئول بهداری سپاه انتخاب شد و در اواخر دوره فعالیتش در موسسه تامین درمان بسیجیان مشغول به خدمت بود.

وی می گوید: با توجه به اینکه من در بهداری سپاه مشغول به خدمت بودم بعد از بازنشستگی تصمیم گرفتم یک مرکز تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی راه اندازی کنم که با این کار علاوه بر ایجاد اشتغال برای تعدادی جوان بتوانم در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز گامی بردارم.

امیدی گفت: کارم را از سال 85 با سرمایه اولیه 6 میلیون تومان که آن هم از پول فروش ماشینم بود در یک مغازه 24 متری شروع کردم و بعد از آن 5 میلیون تومان از سپاه تسهیلات دریافت کردم و کارم را گسترش دادم و خوشبختانه در حال حاضر سالانه حدود 70 میلیون تومان درآمد دارم.

وی افزود: تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تولیدی علاوه بر تامین نیاز بیمارستان های شهرکرد برای شهرستان های بروجن، لردگان و فارسان هم ارسال می شود.

امیدی می گوید: بنده یک فرد کم بینا یا بهتر است بگویم نابینا هستم اما با راه اندازی این مرکز خواستم مشوقی برای جوانان دیگر و حتی فرزندان خودم باشم.