آرشیو سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۳
صفحه اول
۱

دور دنیا

حمله وزیر رژیم صهیونیستی به پادشاه اردن

پس از این که پادشاه اردن تصمیم به تمدید نکردن بهره برداری تل آویو از اراضی اردنی الباقوره و الغمر گرفت، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی به عبدا… دوم حمله کرد.

به گزارش مهر و به نقل از النشره، اوری آرئیل وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی تصمیم عبدا… دوم پادشاه اردن مبنی بر پایان دادن به بهره برداری تل آویو از اراضی اردنی الباقوره و الغمر را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد!

وی گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باید به پادشاه اردن توضیح دهد که اردن به تل آویو بیشتر نیاز دارد تا این که اسرائیل به اردن نیاز داشته باشد.

این وزیر صهیونیست در عین حال از ملک عبدا… دوم خواست الحاقیه های قرارداد وادی العربه درباره اراضی الباقوره و الغمر را به نفع کشاورزان اسرائیلی تمدید کند. تصمیم عدم تمدید الحاقیه ها درباره الغمر و الباقوره به مثابه اقدامی تحریک آمیز علیه اسرائیل است

مجمع جهانی اقتصاد با استفاده عربستان از نام داووس برای کنفرانس ریاض مخالفت کرد

مجمع اقتصادی جهانی داووس از مخالفت خود با استفاده عربستان از نام داووس برای کنفرانس اقتصادی خود در ریاض خبر داد.

به گزارش تسنیم، حکومت سعودی در حالی از برگزاری کنفرانس اقتصادی با عنوان «داووس صحرا» خبر داده است که شرکت ها و شخصیت های مهم در پی دست داشتن این رژیم در کشتن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی، این کنفرانس را تحریم کردند.

شبکه الجزیره گزارش داد مجمع جهانی اقتصاد داووس تاکید کرده است با استفاده از نام داووس برای کنفرانس اقتصادی ریاض مخالف است.

عربستان سعودی اعلام کرده است کنفرانسی با عنوان کنفرانس اقتصادی داووس صحرا را در ریاض برگزار می کند.

شرکت سینمایی ویو اینترنشنال انگلیس اعلام کرده است مشارکت خود در پروژه های سینمایی عربستان را در پی کشته شدن خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول تعلیق کرده است.

همزان با این واکنش ها، الجزیره همچنین گزارش داد یک خودروی دیپلماتیک وابسته به کنسولگری سعودی در یکی از پارکینگ های خصوصی شهر استانبول رها شده است.

این شبکه اعلام کرد ویژگی ها و مختصات این خودرو با ویژگی های خودروهایی که روز قتل خاشقجی در مقابل ساختمان کنسولگری سعودی پارک شده بود، مطابقت دارد