آرشیو سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۳
فرهنگ
۹

انتقاد الوند از سینمای مبتذل

سیروس الوند معتقد است: سال آینده می تواند سال درام اجتماعی در سینمای ایران و پایانی بر کمدی مبتذل باشد.

این فیلمساز که ساخت فیلم هایی همچون یک بار برای همیشه، دست های آلوده و چهره را در کارنامه خود دارد، درباره وضعیت اکران فیلم های اجتماعی در میان انبوهی از فیلم های کمدی و این دیدگاه که گرایش به ساخت کمدی افزایش پیدا کرده است، به ایسنا گفت: ما در سینمای ایران گرفتار فیلم های کمدی نیستیم بلکه گرفتار سینمای مبتذل هستیم وگرنه کمدی های خیلی خوبی مثل اجاره نشین ها، لیلی با من است، مارمولک و نان، عشق و موتور 1000 قبلا هم داشته ایم که با استقبال خوبی روبه رو شدند.

الوند افزود: اگر فیلم در این گونه کمدی ساخته شود اشکالی ندارد، اما آنچه من امسال در بین فیلم ها می بینم، یکی از یکی مبتذل تر است.

این کارگردان ادامه داد: تنها راه نجات سینمای ما این است که درام اجتماعی، خود را به مردم نشان دهد در غیر این صورت سینما از زندگی مردم و جامعه روز به روز بیشتر فاصله می گیرد و سینما به افیونی تبدیل می شود که فقط مردم با تماشای آن بخندند.

او که در تدارک ساخت یک فیلم اجتماعی است، گفت: یک فیلم خوب اجتماعی و خانوادگی می تواند همیشه و در هر شرایطی خود را نجات دهد و الان خوشحالم که دو فیلم تنگه ابوقریب و مغزهای کوچک زنگ زده خود را بخوبی نشان دادند و تماشاچی برای تماشای آنها رقابت دارد؛ همین خود یک روزنه امید است و تصور می کنم امسال آخرین سال کمدی مبتذل است و سال 98، سال درام اجتماعی باشد.