آرشیو پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۹
سیاسی
۳

اخبار

قول مقامات نظامی و امنیتی پاکستان برای همکاری موثر در آزادی مرزبانان ایرانی

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از قول مقامات نظامی و امنیتی پاکستانی برای استفاده از تمامی ظرفیت هایشان در آزادی مرزبانان کشورمان خبرداد. به گزارش سپاه نیوز؛ سردار محمد پاکپور در پایان سفر یک روزه به پاکستان در فرودگاه نظامی «نورخان» گفت: بعد از اتفاقی که در مرز میرجاوه افتاد، رایزنی های مختلفی از طریق وابسته نظامی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با مسئولان نظامی و امنیتی این کشور داشتیم اما باحضور در پاکستان با مقامات این کشور نیز رودررو رایزنی و مذاکره کردیم. وی افزود: در جلسه ای که با مسئولان و مقامات نظامی و امنیتی پاکستان بویژه فرمانده ارتش این کشور داشتیم نگرانی های خود را در مورد ناامنی های مرزی مطرح کردیم و درخصوص آزادی گروگان های ایرانی که در مرز میرجاوه ربوده شده اند با آنها صحبت کردیم و آنان قول دادند از تمام ظرفیت های خود برای آزادی و سلامت گروگان ها استفاده کنند. پاکپور افزود: درباره موضوع امنیت مرزی همچنین با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش و دیگر مقامات نظامی پاکستان گفت و گو شد.

فراکسیون امید نگاه مثبتی به گزینه های پیشنهادی دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه فضای «فراکسیون امید» نسبت به گزینه های پیشنهادی مثبت است، گفت: این فراکسیون ساعت 6 تا 8:30 صبح امروز برای آشنایی با برنامه های گزینه های وزارتخانه های راه و صنعت با آنان جلسه خواهد داشت.

علی قربانی، عضو فراکسیون امید در گفت وگو با ایرنا با اشاره به معرفی چهار گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری، گفت: افرادی که به مجلس معرفی شده اند، اغلب سوابق اجرایی و علمی خوبی دارند و نمایندگان در حال بررسی نقطه نظرات و برنامه های آنها هستند تا با بررسی جوانب مختلف تصمیم مناسبی اتخاذ کنند. وی با بیان اینکه امیدواریم با انتخاب این افراد تیم اقتصادی دولت منسجم و هماهنگ تر شود، اظهار داشت: اولویت کشور هم اکنون رسیدگی به وضعیت اقتصادی، مهار تورم و گرانی است که مردم را تحت فشار قرارداده است به طوری که با بالا رفتن قیمت ارز و برخی کالاها کسانی که دارای درآمد ثابتی هستند، دچار مشکل شده اند.