آرشیو پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۷۱
اقتصادی
۵

گذر

ارسال محموله های ترانزیتی به گمرک شلمچه ممنوع شد

طبق ابلاغ گمرک، ارسال محموله های ترانزیتی به گمرک شلمچه در ایام اربعین ممنوع شد. به گزارش مهر، گمرک ایران در بخش نامه ای به گمرکات اجرائی، موضوع ارسال نکردن محموله های ترانزیتی به گمرک شلمچه را در ایام اربعین ابلاغ کرد. در این بخش نامه آمده است: به پیوست تصویر نامه گمرک شلمچه مبنی بر بسته شدن مرز شلمچه جهت محموله های تزانزیتی، ارسال می شود، خواهشمند است دستور فرمایید از ارسال محموله های ترانزیتی به گمرک شلمچه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

ازسرگیری مذاکرات گازی بین ایران و پاکستان

معاون وزیر نفت از ازسرگیری مذاکرات ایران و پاکستان برای صادرات گاز خبر داد و گفت: این پیگیری از سوی شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است و شرکت ملی گاز نقشی در مذاکرات ندارد. حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: موضوع صادرات گاز ایران به پاکستان، موضوعی است که مورد تمایل دو کشور است؛ اما بحث هایی وجود دارد که باید در مذاکرات فی مابین مطرح شود. او از ازسرگیری مذاکرات ایران و پاکستان برای صادرات گاز خبر داد و گفت: این پیگیری از سوی شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است و شرکت ملی گاز نقشی در مذاکرات ندارد.

قیمت خرید دلار در بانک‎ها 10800 تومان

شعب ارزی بانک ها امروز دلار را 10هزارو 820 تومان و یورو را 12هزارو 512 تومان از مردم می خرند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعد از شتاب ریزش قیمت ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند. برهمین اساس شعب ارزی بانک ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می کنند. دستور بانک مرکزی به بانک ها بعد از آن صادر شد که صرافی ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال ها واگذار کرده بودند.