آرشیو پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۷۱
جهان
۷

رویداد

سفر دی میستورا به سوریه

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به این کشور سفر می کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، بر اساس این گزارش، قرار است این سفر روز چهارشنبه هفته آینده صورت گیرد. همچنین جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه نشستی را با رهبران مخالفان سوری در ترکیه برگزار کرد.

حمله اسرائیل به نوار غزه

جنگنده های اسرائیلی با حمله هوایی به نوار غزه تعدادی از مواضع مقاومت در این منطقه را بمباران کردند. در حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی یک فلسطینی شهید شد و سه نفر زخمی شدند. اسرائیل مدعی شد که دو راکت به اراضی اشغالی شلیک شده و پس از آن گذرگاه ایرز و کرم ابوسالم را بست و همچنین مساحت ماهیگیری در غزه را کاهش داد.

گران ترین انتخابات آمریکا

انتخابات 2018 کنگره تاکنون بیش از پنج میلیارد دلار هزینه داشته که رکورد رقابت های غیرریاست جمهوری پیشین در تاریخ آمریکا را شکسته است. همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: در صورت شکست انتخاباتی حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا هیچ تقصیری را به گردن نمی گیرد و معتقد است که فعالیت های انتخاباتی او و حمایت هایش از کاندیداهای جمهوری خواه، کمک موثری به آنها کرده است.

انتقاد هیلی از چین

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در اولین سخنرانی خود پس از اعلام استعفایش در پایان سال جاری میلادی، از چین به خاطر بازداشت شهروندانش از اقلیت های مذهبی و قومی از جمله مسلمانان ایغور انتقاد کرد.

استعفای معاون وزارت خارجه افغانستان

حکمت خلیل کرزای، معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان به دلیل آنچه اختلاف نظر با دولت این کشور خوانده شده، از سمت خود کناره گیری کرده است.