آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۶
اقتصادی
۴

سخنگوی صنعت برق کشور: تعرفه برق مشترکان پرمصرف تا 100 درصد افزایش خواهد یافت

سخنگوی صنعت برق کشور ضمن تشریح جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف، گفت : برای مشترکانی که بیش از میزان الگو برق مصرف کنند تعرفه تا 100 درصد افزایش خواهد یافت.

محمودرضا حقی فام در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کلیات افزایش تعرفه برق، اظهار کرد: افزایش تعرفه بسته به مناطق مختلف در رده بندی های مختلف تعیین شده است و برای این مسئله نیز مصوبه هایی را نیز در نظر گرفته ایم. به گونه ای که اگر مشترکان دو برابر الگو مصرف داشته باشند میزان تعرفه 50 درصد برای آنها افزایش می یابد و برای مشترکانی که بالاتر از این میزان افزایش مصرف دارند 100 درصد افزایش یابد.

وی با تاکید بر این مسئله که مشترکانی که زیر الگو مصرف می کنند نه تنها تعرفه را افزایش نمی دهیم، بلکه پیشنهاد طرح های تشویقی را نیز برای آنها در نظر داریم، گفت : قصد ما این نیست که از مشترکان پولی دریافت شود، بلکه قصد داریم با اصلاح رفتار به مصرف نحوه مصرف مشترکان را تغییر دهیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور اگر برای مصرف مشترکان تا دو برابر الگوی مصرف باشد ضریب 1/5 و بالاتر از آن با ضریب دو محاسبه می شود، اما باید گفت که این مسئله نیز بسته به مناطق و تعداد متفاوت است.

حقی فام درخصوص تعداد مشترکان پر مصرف، خاطرنشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته از میان مشترکان کل کشور تنها 14 نفر بالاتر از الگو مصرف دارند و دو درصد نیز فراتر از آنچه تعریف شده برق مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه، تعرفه های اعلامی فعلا برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است، افزود: پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و اخذ اجازه از آنها این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

همچنین مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت: ظرفیت تولید برق حرارتی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است. ضمن اینکه ضریب آمادگی نیروگاه های حرارتی در پیک سال 1397 حدود 99 درصد بود.

طرزطلب اضافه کرد: نیروگاه های حرارتی از خرداد تا مرداد 1397 به طور متوسط روزانه 41 هزار و 921 مگاوات ساعت نسبت به سال قبل انرژی بیشتری تولید کرده اند، در حالی که مصرف سوخت این نیروگاه ها تنها چهار درصد بیشتر از سال قبل بوده است.