آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۶
ورزشی
۹

ادامه تلاش ها برای انتصابی کردن دبیر کمیته ملی المپیک

اساسنامه کمیته ملی المپیک قرار است روز شنبه در نشست هیئت اجرایی مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرد.

21 مرداد سال گذشته بود که کمیته ملی المپیک اعلام کرد پیش نویس اساسنامه این کمیته از سوی IOC مورد تایید قرار گرفته است.در زمان نزدیکی به انتخابات کمیته بود که وقتی کیومرث هاشمی رئیس وقت کمیته المپیک دید فعلا خبری از بررسی اساسنامه در کمیسیون اجتماعی هیئت دولت نیست، برای جلوگیری از تعویق انتخابات و همین طور ابهامات موجود برای برگزاری انتخابات با اساسنامه فعلی یا جدید به امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی نامه نوشت که در نهایت جواب این بود برگزاری انتخابات با اساسنامه فعلی و مصوب مانعی ندارد.

این اساسنامه به هیئت دولت رفت تا مورد تصویب قرار بگیرد اما بعد از روی کار آمدن صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته، صحبت هایی درخصوص تغییر در برخی از بندها مطرح شد.

یکی از بندها با توجه به بررسی هایی که مسئولان کمیته ملی المپیک از کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف داشتند، مربوط به دبیرکل بود. با توجه به تحقیقاتی که رئیس کمیته ملی المپیک داشته در بیشتر کشورهای جهان دبیر کمیته ملی المپیک با پیشنهاد رئیس و تصویب هیئت اجرایی انتخاب می شود موضوعی که می تواند یکی از تغییرات اساسنامه کمیته ملی المپیک باشد.

قرار است در نشست امروز هیئت اجرایی که ساعت 14 برگزار می شود، اعضا درخصوص اساسنامه صحبت کنند.