آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۶
شهرستان ها
۷

امام جمعه خرمشهر: مسیر تردد زائران از مرز شلمچه نباید تغییر کند

امام جمعه خرمشهر با انتقاد از سرگردانی زائران در مرز شلمچه گفت: صدور ویزاها در حال حاضر به کندی پیش می رود و عمده آن به کنسولگری ها بازمی گردد.

حجت الاسلام نبی موسوی در نشست تسهیل تردد زائران که در گمرک مرز شلمچه برگزار شد، اظهار داشت: برای آماده سازی مسیر تردد زائران در مرز شلمچه میلیاردها تومان هزینه شده تا بستر ورود و خروج زائران فراهم شود، اما برخی مسئولان به دنبال این هستند که مسیر را جابه جا کنند و با اختصاص جاده فعلی به عنوان مسیر تجاری، مسیر جدیدی برای پیاده روی اربعین ایجاد کنند.

امام جمعه خرمشهر عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا و مشکلات موجود در صورت تغییر این مسیر حداقل 7 یا 8 سال طول می کشد تا زیرساخت های مناسب در مسیر جدید ایجاد شود و مسئولان باید مراقب باشند تا این مسیر تغییر نکند.

موسوی با بیان اینکه تا این لحظه تعداد زیادی روادید صادر شده اما صدور ویزاها به کندی انجام می شود و عمده آن به کنسولگری ها بازمی گردد، اظهار کرد: مسئولان کنسولگری عراق 10 صبح به محل کار آمده و زائران زیادی در مرز شلمچه سرگردان هستند.

وی با بیان اینکه بحثی در کشور شایع شده مبنی بر اینکه عراق می خواهد ویزا را بردارد، گفت: ما باید بستر را برای ورود و خروج بهتر زائران فراهم کنیم.

موسوی با اشاره به مطالبات مواکب نسبت به سال گذشته بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی احساس می شود مواکب نیازمندی هایی دارند و دستگاه هایی که توان دارند باید به این موضوع ورود کنند.