آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۶
شهرستان ها
۷

آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش

عملیات اجرایی بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش در شرق گلستان با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

در این مراسم معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در سخنانی اعتبار مرحله نخست احداث بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش را 50 میلیارد ریال از محل ماده 37 اعلام کرد.

ابراهیم گلمکانی گفت: مرحله دوم و تکمیل این بیمارستان که با زیربنای تقریبی 11 هزار متر مربع احداث می شود، به 650 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در سال های آینده به تدریج تامین و تخصیص می یابد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با قدرانی از «حاج غلام خسروی» خیر اهداکننده سه هکتار زمین برای احداث بیمارستان گالیکش، گفت: دولت و وزارت بهداشت برای احداث مراکز درمانی و بهداشتی به مشارکت خیرین و نیکوکاران نیاز دارد.

استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی صرفا اتکا به اعتبارات استانی مدنظر نیست بلکه استفاده از اعتبارات ملی، ظرفیت خیرین و نیکوکاران و نیز بخش خصوصی نیز مورد توجه قرار دارد.

سیدمناف هاشمی افزود: بر این اساس در یک سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بخش های صنعت، معدن، تجارت و گردشگری گلستان سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در دو شهرستان مراوه تپه و گالیکش از سوی بنیاد مستضعفان و اعتبارات دولتی بیمارستان در حال احداث است که تلاش می کنیم تا پایان دولت یازدهم در دو شهر گمیشان و رامیان نیز بیمارستان احداث شود.