آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۶
حوادث
۱۰

احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز

سامانه جدید بارشی وارد کشور می شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی و مرکزی کشور، طی امروز خبر داد.

احد وظیفه با بیان اینکه فعالیت این سامانه امروز در شمال غرب و غرب کشور تضعیف می شود، به ایسنا گفت: عمده فعالیت این سامانه از امروز در جنوب غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز در تهران و سمنان و بخش هایی از مرکز کشور ادامه پیدا می کند.

وظیفه افزود: همچنین امروز با شمالی شدن جریان ها بر روی دریای خزر بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش محسوس دما در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی رخ خواهد داد، به طوریکه بارش برف در ارتفاعات البرز نیز دور از انتظار نیست و دریای خزر مواج خواهد شد.

به گفته وی، روز یکشنبه سامانه بارشی ضمن تضعیف در مناطقی از مرکز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت طی امروز گفت: وضعیت هوای تهران امروز نیمه ابری، به تدریج ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران امروز 22 درجه سانتی گراد و کمترین دمای آن 14 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

هشدار درباره احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق

سازمان هواشناسی کشور نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: امروز وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک، برای بخش هایی از نوار شرقی کشور در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

همچنین بارش باران یا رگبار و رعدو برق که می تواند منجر به آب گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها به خصوص در مناطق کوهپایه ای و رودخانه های فصلی این مناطق شود، امروز در گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قم، مرکزی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب لرستان، خوزستان، اصفهان، چهارمحال وبختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، بوشهر، غرب فارس و هرمزگان و یک شنبه درگیلان، البرز، غرب تهران، خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، جنوب کرمان، غرب سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، غرب یزد و پاره ای از مناطق هرمزگان پیش بینی می شود.