آرشیو یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۷
اخبار کشور
۳

مرعشی: کاندیداهای ما برای شهرداری تهران بازنشسته هستند!

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: برای جایگزینی افشانی در شهرداری تهران گزینه ای نداریم چون همه کاندیداهای حزب کارگزاران عمدتا بازنشسته هستند.

حسین مرعشی در گفت و گو با مهر درباره گزینه حزب کارگزاران برای جایگزینی محمدعلی افشانی در شهرداری تهران گفت: وقتی حزب کارگزاران کاندیدایی ندارد، به دروغ نمی تواند اعلام کند که کاندیدا دارد چون همه کاندیداهای حزب کارگزاران عمدتا بازنشسته هستند و فقط آقای محسن هاشمی که رئیس شوراست، بازنشسته نیست؛ برای انتخاب شهردار اعضای شورا باید قانع باشند؛ برای همین، اکثریت شورا باید با بیرون آمدن فردی از شورا موافق باشند.

مرعشی با اشاره به حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات سال 92 اظهار داشت: اگر اصلاح طلبان از آقای روحانی حمایت نمی کردند، رای ذاتی آقای روحانی به گونه ای نبود که بتواند رئیس جمهور شود.

وی در واکنش به اظهارات برخی اصلاح طلبان که می گویند شورای عالی اصلاح طلبان، روند تحزب را نابود کرده است گفت: شورای عالی اصلاح طلبان تجربه خوبی در درون اصلاح طلبان بوده که توانسته جبهه واحدی را به مردم معرفی کند، البته در جامعه هم مخاطب دارد و به موفقیت دست پیدا کرده است.

مرعشی همچنین درباره احتمال ائتلاف اصلاح طلبان با علی لاریجانی برای انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری در سال 1400 تاکید کرد: ما هنوز هیچ بحثی برای انتخابات مجلس با آقای لاریجانی نداشته ایم. درباره انتخابات ریاست جمهوری هم فعلا زود است که بخواهیم صحبت کنیم.

سخنگوی کارگزاران سازندگی همچنین گفت: سیاست «واگرایی»، دولت را در برگرفته؛ باید در جایی بر این مسئله فائق بیاییم و آن را کنار بگذاریم و باید به سمت همگرایی سوق پیدا کنیم.