آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۸
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: مشکلی در تامین نهاده های دامی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: پشتیبانی امور دام، نهاده مورد نیاز مرغداران و دامداران را تامین کرده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حمید ورناصری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت توزیع نهاده های دامی اظهار کرد: طی چند هفته اخیر، همزمان با اختلالات حمل ونقل، پشتیبانی امور دام استان ها از محل ذخایر اقدام به توزیع نهاده های دامی در بازار کرده است

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی امور دام طی سه مرحله نهاده های دامی را بین تولیدکنندگان توزیع کرده است، افزود: در هفته جدید مجددا سهمیه جدیدی در اختیار اتحادیه مرغداران گوشتی، مرغ مادر، مرغ تخم گذار و انجمن جوجه یکروزه تخصیص می دهیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه روند توزیع نهاده های دامی همچنان در بازار ادامه دارد، بیان کرد: با وجود آنکه هزینه حمل ونقل کرایه با نوساناتی روبروست، اما روند ورود کامیون داران در بنادر کاملا عادی است.

ورناصری ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 450 هزارتن ذرت، 130 هزارتن کنجاله سویا و 100 هزارتن جو با نرخ های مصوب و زیر قیمت بازار میان تولیدکنندگان توزیع کردیم که مجددا در این هفته سهمیه های جدیدی به بخش های تخصصی ابلاغ کردیم.وی با اشاره به ضرورت پیگیری کرایه کامیون داران گفت: با توجه به آنکه بخشی از محموله ها روی آب، بخش دیگر در حال ورود به بنادر و درحال ارسال است، از این رو موضوع کرایه حمل ونقل کامیون داران در حال پیگیری است، چرا که نوسان نرخ کامیون داران بر قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه مشکلی در تامین جنبه نهاده ها وجود ندارد، افزود: پشتیبانی امور دام، نهاده مورد نیاز مرغداران و دامداران را تامین و براساس تمهیداتی که دولت طراحی کرده است، در اختیار آنها قرار خواهد داد.

ورناصری تصریح کرد: باوجود تمامی محدودیت ها، دولت برای تامین کالاهای اساسی اقدامات مناسبی را انجام داده است که این امر نکته امیدبخشی است تا تولیدکنندگان بتوانند با آرامش خاطر به تولید ادامه دهند.