آرشیو سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۳۲۷۵
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

6 راه رهایی!

پوریا عالمی

از ما می پرسند حالا که اوضاع این طوری شده و وزرای اقتصادی هم جاخالی دادند و گفتند کاریش نمی شود کرد، باید چه کار کنیم؟ و اصولا اگر وزرای اقتصادی بگویند نمی شود کاری کرد ما باید چه کار کنیم؟

پاسخ های ما

1- در این وضعیت اقتصادی یک قابلمه بخرید و توش یک تکه دنبه، یک گوجه، یک سیب زمینی و یک مشت ادویه و نمک و فلفل بریزید. بعد از چهار ساعت در قابلمه را برمی دارید و متوجه می شوید وضعیت مملکت همان است که بود و گوشت هنوز کیلویی 80 هزار تومان است. جاش دیزی شما آماده است و حالش را ببرید.

2- اگر ساکن استان های غربی یا جنوبی هستید، تنها راه سیب و هلو است. قلیان را چاق کنید و دودش را فوت کنید توی آلودگی هوا.

3- حالا که قیمت دلار مثل کش تنبان در رفته است، پاچه تنبان را بالا زده و پای محترم را در تشت آب سرد بگذارید. ممکن است پا در تشت آب قیمت دلار را درست نکند، اما برای تمدد اعصاب مفید است.

4- روزنامه بخرید، به خصوص روزنامه «شرق» را و به خصوص صفحه آخر را که ستون منور بنده اینجاست. ممکن است آنچه را که می خواهید در روزنامه نباشد، اما آنچه را که می خواهید می توانید در روزنامه بپیچید.

5- حالا که دور، دور آقازاده هاست، شما هم اگر زیر بار زندگی زاییده اید، خود را پدر آقازاده فرض کنید که زاییده است. از لحاظ ذهنی کمک می کند.

6- عاشق شوید. عشق باعث می شود آدم یادش برود دنیا دست کیست. مثل بنده که عاشق سوفیا هستم و یادم می رود که بابای سوفیا چه آینه دقی است.