آرشیو پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۰
ورزشی
۹

ثبت نام از نامزدهای ریاست 4 فدراسیون از یکشنبه هفته آینده

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی اعلام کرد: ثبت نام از نامزدهای تصدی ریاست چهار فدراسیون هاکی، قایقرانی، چوگان و نابینایان و کم بینایان از روز یکشنبه 13 آبان ماه جاری آغاز و به مدت 10 روز ادامه دارد.

با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان، رئیسان12 فدراسیون ورزشی بازنشسته اعلام شدند که تاکنون مصطفی کریمی از فدراسیون ناشنوایان، محمدعلی صبور از سه گانه، غلامرضا امینی از قایقرانی و حجت اله دهخدایی از رئیس فدراسیون چوگان از سمت خود استعفا کردند و مرحوم بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی نیز در زمره بازنشسته ها قرار داشت.

سید محمد شروین اسبقیان دیروز در این خصوص گفت: با استعفای این رئیسان برای هر فدراسیون سرپرست گذاشته شد که روز یکشنبه نامزدهای تصدی ریاست چهار فدراسیون می توانند ثبت نام کنند. وی افزود: سایر فدراسیون هایی که مشمول این قانون هستند نیز فرایند ثبت نام نامزدهای آنان به مرور انجام خواهد شد. مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی این را هم گفت که دوران چهار ساله ریاست فدراسیون های انجمن های ورزشی، همگانی، تنیس، ووشو و کارگری امسال به پایان می رسد.

اسبقیان درباره مراحل اصلاح آئین نامه تجلیل از قهرمانان ورزشی تصریح کرد: این آئین نامه پس از بررسی، حدود 2 هفته آینده برای تصویب در شورای معاونان وزرات ورزش و جوانان مطرح می شود. اسبقیان ادامه داد: به نظر می رسد رقابت هایی که بعد از تصویب آئین نامه برگزار شود، پاداش قهرمانان نیز بر اساس آئین نامه جدید محاسبه شود.

وی درباره اینکه آیا پاداش مدال آوران و قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی 2018 بر اساس آئین نامه جدید پرداخت می شود یا خیر، گفت: پاداش این قهرمانان بر اساس آئین نامه فعلی پرداخت خواهد شد. بر اساس آئین نامه فعلی، مدال آوران طلایی 160 سکه، نقره ای 80 سکه و برنز 40 سکه طلا پاداش می گیرند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، مجموع پاداش اهدایی به مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 حدود 27 هزار سکه بهار آزادی پیش بینی شده است.