آرشیو دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۷
حوادث
۱۹

فهرستی برای سرقت گوشی همراه

گروه حوادث/ مردی افغان که با سفارش مدل گوشی، دستور سرقت تلفن همراه از پایتخت نشینان را صادر و سپس گوشی های مسروقه را از کشور خارج می کرد از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، بدنبال سرقت های سریالی گوشی تلفن همراه از عابران و راننده های خودرو، تحقیقات پلیسی آغاز و در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که 5 مرد و یک زن به صورت شیفتی سوار بر دو موتورسیکلت شده و در سطح شهر پرسه می زدند.

موتورسواران یا گوشی های تلفن را از دست افرادی که در حال عبور از خیابان بودند می قاپیدند یا به سراغ راننده هایی می رفتند که پشت فرمان در حال صحبت با تلفن بودند و گوشی را سرقت می کردند.متهمان پس از دستگیری برای تحقیقات به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند. آنها زمانی که در مقابل بازپرس ایردموسی قرار گرفتند به سرقت هایشان با همدستی زن جوان که نامزد یکی از متهمان بود اعتراف کردند.در ادامه بررسی ها مشخص شد متهمان گوشی های سرقتی را به مرد مغازه داری می فروختند که در یکی از پاساژهای معروف موبایل فروشی بود.

بدین ترتیب ماموران، وی را دستگیر کردند. متهم جوان گفت: از وقتی که این مغازه را گرفتم پیشنهادهای زیادی در رابطه با خرید گوشی تلفن همراه مسروقه داشتم. تا اینکه مدتی قبل با مردی افغان آشنا شدم که خریدار گوشی های تلفن همراه مسروقه بود.

او به من گفت حاضر است گوشی های سرقتی را از من به قیمت مناسب خریداری کند. او گوشی های سرقتی را به افغانستان و پاکستان منتقل می کرد و به همین دلیل پلیس نمی توانست رد گوشی ها را بزند اما مرد افغان برای این کار یک شرط داشت، من باید گوشی هایی را برای او می آوردم که مرد افغان خودش سفارش می داد.با وسوسه پولدار شدن، این بار وقتی سردسته باند سارقان به سراغم آمد به او گفتم خریدار گوشی های مسروقه هستم به شرط اینکه خودم مدل آن را سفارش بدهم. او هم پذیرفت و هر چند روز یک بار من سفارش ها را به او می دادم و طبق فهرستی که به او می دادم سردسته باند برایم گوشی می آورد و من نیز به مرد افغان می فروختم.

با اظهارات متهم، مرد افغان نیز بازداشت شد و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.