آرشیو یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۲۱۹
سیاست
۴
اصلاحات

اصلاحات پشت روحانی را خالی کند، آینده خود را نابود می کند

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره اصرار بخشی از بدنه جریان اصلاحات به خروج جهانگیری از دولت روحانی گفت: «این مسائل به نظر من یک لایه بیرونی و لایه درونی دارد. اصلاح طلبان در لایه بیرونی شاید مایل باشند که این گونه برای جامعه ترسیم شود که حساب آنها از آقای روحانی جداست اما جز اندکی از عناصر تند اصلاح طلب بقیه در لایه پنهان یا لایه درونی به هیچ وجه حاضر نیستند از امتیازاتی که می توانند از دولت آقای روحانی به دست آورند خود را کاملا محروم کنند.»

به گزارش نامه نیوز، او ادامه داد: «تنها راهی که می تواند اصلاح طلبان را تقویت کند این است که در این دوران استفاده کنند و از امکاناتی که می توانند از دولت بگیرند، بهره ببرند و جایگاه خود را ارتقا دهند. در واقع این رفتارهای شان نوعی سهم خواهی است.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: «جز تعداد اندکی از اصلاح طلبان تندرو که خواهان به هم ریختن کشور و تند شدن فضای سیاسی هستند بقیه در مسیر سهم خواهی قرار دارند. بعضی سهم خواهی ها سیاسی و گروهی است و برخی سهم خواهی ها فردی است. یعنی فلان مسوول از فلان جریان اصلاح طلب باشد تا آن جریان تقویت شود، برخی هم معامله گری های فردی است.»سلیمی نمین گفت: «به نظر من آقای جهانگیری چون سهم خواهی جریانی اش به نتیجه نرسید ناراحت است، البته اگر آقای ویسه گزینه موردنظر آقای جهانگیری به وزارت صمت می رفت، سهم خواهی های فردی را کمتر می کرد اما این اتفاق نیفتاد. البته به ویسه نقد دارم اما او یک کارشناس و کسی است که با صنعت خودرو آشناست.»این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: «معقول ترین کار برای جریان اصلاحات آن است که با دولت باقی بماند. امروز غیبت آقای جهانگیری در دولت موجب نارضایتی مردم از او می شود. یعنی الان همه دوست دارند به گونه ای دولت تقویت شود. رها کردن دولت خیلی امتیاز برای آقای جهانگیری ایجاد نمی کند.»به گفته او، جریان اصلاحات در سال 96 تمام قد برای آقای روحانی تبلیغ کرد اما الان اگر از دولت خارج شود، جامعه این کار را نوعی فرصت طلبی تلقی خواهد کرد و دیگر فرصتی به این جریان در آینده نخواهد داد.