آرشیو یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۲۱۹
جامعه
۱۳

الو… اعتماد

برخی اقلام دارویی به طور کلی دچار یک بازار عجیب و غریب شده است. مثلا قرص ریتالین که برای کودکان بیش فعال تجویز می شود ولی آثار دیگری دارد و افرادی خاص آن را جست وجو می کنند الان تا یک میلیون تومان برای یک ورق 10تایی آن حاضرند پول بپردازند. چند روز قبل در جایی متوجه شدم متقاضی چنین رقمی می خواست بپردازد تا یک ورق تهیه کنید. آیا چنین موضوعاتی را می توان به جایی گزارش داد؟ آیا اساسا چنین کاری تخلف است؟ آیا روزنامه اعتماد می تواند در این زمینه گزارشی تهیه کند؟

09190002388

قیمت آب در ایران مفت است. قیمت هر مترمکعب آب برای بخش کشاورزی بسیار ناچیز است. قیمت سوخت هم همین طور است. چگونه است که به ناگاه محصولی مثل رب گوجه فرنگی به کیلویی 20هزارتومان می رسد؟ کدام بخش از فرآیند تولید این محصول وابسته به دلار است؟ همه چیز که دلاری نیست. واقعا بخش خوراک ما تا چه اندازه تحت تاثیر تحریم هاست؟ حالا اگر خشکسالی نفس کشاورزی مان را بریده یک حرف است اما چگونه محصولات کشاورزی که تولید داخل است را باید به قیمت های عجیب و غریب بخریم. صحبت از آجیل نمی کنم. صحبت از صیفی جات و میوه و نظایر آن است.

09120002498

چرا درباره آن مردی که با درفش به زنان حمله می کرده گزارش بیشتری کار نکردید؟ الان قربانیان این مرد چند نفر شده اند؟ حداقل یک گفت وگو با این مرد بگیرید و ببینید حرف حسابش چه بوده است؟

09360001108

مدتی قبل مجلس قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته را تصویب کرد با این استدلال که فرصت هایی را آزاد کند تا جوانان و نیروهای تازه نفس وارد کارزار مدیریتی شوند. اما به راستی ما در این سال ها کادرسازی کرده ایم که به یکباره مدیران مسن و پیر را کنار بگذاریم و افرادی که به قولی جوان هستند را در جای آنها به خدمت بگیریم؟ شاید خیلی صورت زیبایی داشته باشد که جوانان را دریابیم. اما موضوع تجربه و توان حل مساله چه می شود؟ آن هم در شرایط حال حاضر کشور به راستی کدام مدیران باید جابه جا شوند و کدام جایگاه ها نیازمند تجربه و سابقه مدیریتی است. شاید هم بگویید همین مدیرانی که صندلی ها را رها نمی کنند از ابتدای انقلاب بدون تجربه آمدند و آزمون و خطا کردند ولی آیا واقعا صلاح است که به یکباره تعداد زیادی مدیر را کنار بگذاریم و افرادی فاقد تجربه را جایگزین کنیم؟ واقعا کسی به این پرسش پاسخ داده است که ما د ر این سال ها کادرسازی کرده ایم یا نه؟

09190004532