آرشیو یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۲۱۹
روزنامه فردا
۱۶
نگاه آخر

انقلاب و تحول درونی در اربعین

حجت الاسلام محسن غرویان

اربعین یکی از بهترین مصادیق این شعار و عبارت معروف است که می گوید: «کل یوم عاشوراء وکل ارض کربلاء». این بدان معنی است که هر روز ما عاشورا و هر سرزمین کربلا است. اتم و کامل این عبارت و شعار در اربعین به خصوص در این چند سال اخیر اتفاق افتاده است.

اربعین رمز ماندگاری حادثه کربلا را نشان می دهد، این مراسمی که امروزه با این جمعیت عظیم برگزار می شود نشان دهنده تاثیر حرکت امام حسین(ع) در قلب های انسان ها است.

در جهان هیچ پیاده روی و راهپیمایی را سراغ نداریم که با این جمعیت برگزار شود و این امر نشان دهنده اوج تاثیرگذاری عاشورا است؛ همان طور هم که در روایات آمده است «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

راهپیمایی اربعین مصداق چراغ هدایت و کشتی نجات بودن امام حسین در روزگار ما است.

همچنین بسیاری از جوان ها و سایر عاشقان حسینی در مسیر این حرکت عظیم و دریای خروشان جمعیت موفق به توبه از گناه می شوند. حالت توبه یک انقلاب درونی است، بسیاری از افراد وقتی وارد این سیل جمعیت می شوند حالت بغض، گریه، توبه و بازگشت از خطا و گناه به آنها دست می دهد و واقعا یک انقلاب و تحول درونی پیدا می کنند.

آنها تصمیم جدیدی در زندگی خود می گیرند تا در مسیر و حقیقت خواهی و عدالت طلبی حرکت کنند.

تمام این نتایج از آثار و برکات این روز و حرکت عظیم پیاده روی اربعین است که ان شالله امیدواریم همه عاشقان بهره مند از برکات و فیوضات این حرکت عظیم باشند.