آرشیو دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۳۲۸۵
حوادث
۱۱

پنج قاره

برخورد مرگ بار کامیون با 31 خودرو

در حادثه رانندگی که در شمال غرب چین رخ داد، دست کم 15 نفر کشته شدند. در این سانحه رانندگی که در استان «گانسو» اتفاق افتاد، 44 نفر دیگر نیز مجروح شدند. در این حادثه که ساعت 19:20 روز شنبه به وقت محلی اتفاق افتاد، راننده یک دستگاه کامیون کنترل آن را از دست داد و با 31 خودروی دیگر برخورد کرد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، پلیس راننده کامیون را که دچار مجروحیت جزئی شده، بازداشت کرده است. راننده مدعی شده که سیستم ترمز کامیون دچار نقص فنی بوده است.

پیرزن فرانسوی به جرم 700 فقره سرقت بازداشت شد

پلیس فرانسه از بازداشت یک زن سالمند به جرم بیش از 700 فقره سرقت خبر داد. این زن 72 ساله به جرم بیش از 700 مورد دزدی از مغازه ها که اکثرا اسباب بازی فروشی در پاریس بودند، بازداشت شده است. بر اساس تحقیقات، این زن سالخورده پاریسی اقلام دزدیده شده را در اینترنت به فروش رسانده است. وی از ژوئن 2018 موفق به ارسال 957 تبلیغ فروش در اینترنت شده است. پلیس اعلام کرده است که در بازرسی خانه این زن بازنشسته موفق به پیداکردن وسایل سرقت شده از شش فروشگاه اسباب بازی در پاریس، حدود هزار قلم کالای سرقتی دیگر و همچنین بیش از 40 هزار یورو پول نقد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این زن بازنشسته به جرم خود اعتراف کرد و افزود که سرقت ها را عمدتا از سر بی کاری انجام داده است.

توفان در ایتالیا بیش از 20 کشته برجای گذاشت

بارش باران و وزش بادهای شدید در ایتالیا در یک هفته گذشته جان دست کم 20 نفر را گرفت.

این توفان علاوه بر واردکردن خسارت های شدید به مناطق شهری، هزاران هکتار از جنگل های شمال این کشور را نیز کاملا تخریب کرد. «لوکا زایا»، فرماندار ناحیه ونتو، در این ارتباط می گوید: اوضاع شبیه شرایط پس از زلزله است. هزاران هکتار از جنگل ها با خاک یکسان شده؛ گویی یک اره برقی بزرگ درخت ها را قطع کرده باشد.