آرشیو چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۳
سیاسی
۲

کمال خرازی: همیشه آماده مذاکره با عربستان هستیم

سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت گفت: حتی وقتی برخی در زمانی خواهان استعفای حسن روحانی شدند، ایشان مخالف بودند و گفتند که وی باید در قدرت باقی بماند و تمام تلاشش را برای غلبه بر مشکلات انجام دهد.

به گزارش ایسنا، وی در گفت وگو با فرانسه 24، در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام ایران در مقابل تحریم های اعمالی امریکا گفت: همه خروج امریکا از توافق هسته ای را محکوم کرده اند، از جمله مردم ایران که از تحریم ها زجر می کشند. آنها مدعی شده اند که دولت را تحریم کرده اند اما در واقع این مردم اند که تحریم شده اند. بزرگسال ها، بچه ها و زنان تحریم شده اند و ما قطعا چاره ای جز مقاومت نداریم. وی در پاسخ به سوالی حول محور وعده های محقق نشده اروپا در قبال ایران گفت: آنها قول داده اند چیزهایی که آماده کرده اند در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد. تا بدین جای کار که به آنها اعتماد کرده ایم.

وی در پاسخ به اینکه آیا صبر ایرانی ها برای باقی ماندن در توافق هسته ای برجام رو به پایان است، افزود: آنهایی باید بازخواست شوند که عملیاتی شدن وعده های شان را تسریع نمی کنند. تا بدین جای کار، ایران شکیبایی نشان داده و همچنان بخشی از این توافق بوده است. ایران نباید بازخواست شود که چرا همچنان در توافق باقی مانده است. طرف دیگر که تامل می کند باید مورد بازخواست قرار بگیرد.

خرازی در پاسخ به سوال مجری در قبال اتهامات وارده به ایران از طرف فرانسه و دانمارک اظهار کرد: دشمنانی علیه روابط میان ایران و اروپا وجود دارد. ما باور داریم که اینها توطئه ای علیه روابط عادی میان ایران و کشورهای اروپایی است و امیدواریم که این مساله ثابت شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه «دولت دانمارک اطلاعات خود را از موساد گرفته است»، بیان کرد: این اطلاعات از اسرائیل می آید. آنها گفته اند که این اطلاعات را به دولت دانمارک داده اند؛ اما اینکه می گویند یک مرد نروژی عکاسی کرده، مضحک است. اینها همه اتهام است و ربطی به ایران ندارد. وی همچنین در پاسخ به رغبت ایران برای مذاکره با سعودی ها اعلام کرد: قطعا ما همیشه مایل به مذاکره با عربستان و سایر کشورها برای بهبود شرایط منطقه بوده ایم.