آرشیو چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۳
ورزشی
۲۳

اختلاف ها تاثیر خود را روی «90» گذاشته است

نه مصاحبه اینفانتینو پخش شد، نه آیتمی درباره زنان

برنامه «90» در حالی دوشنبه شب روی آنتن رفت که کاملا مشخص بود اختلاف نظر علی فروغی مدیر شبکه 3 سیما و عادل فردوسی پور، تاثیر منفی خود را روی این برنامه پربیننده گذاشته است. در برنامه این هفته که اکثر آیتم های آن مربوط به بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود، هیچ تصویر یا آیتمی از حضور بانوان در این بازی که بازتاب بسیار زیادی در جامعه داشت، نمایش داده نشد و فردوسی پور پس از گذشت بیش از یک ساعت از برنامه، در جمله ای کوتاه صرفا به گفتن این جمله بسنده کرد که بانوان هم به ورزشگاه آمده بودند و ابراز امیدواری کرد که بستر مناسب مهیا شود تا این حضور ادامه یابد!

نکته عجیب اینکه لوگوی «شبکه 3» هم به روی میکروفن گزارشگران برنامه «90» اضافه شده تا هر دو لوگو وجود داشته باشد و به عبارتی میکروفن تنها با لوگو «90» نباشد و از انحصار برنامه عادل خارج شود. چه بسا در گزارش های پخش شده، میکروفن توسط گزارشگران به شکلی گرفته می شود که بیشتر لوگو شبکه 3 دیده شود.

در این برنامه فردوسی پور قصد داشت مصاحبه اختصاصی اش با جیانی اینفانتینو رئیس فیفا را پخش کند و حتی تبلیغ آن را هم کرد ولی گویا به دلیل اینکه اینفانتینو در این مصاحبه ایران را درباره استعفای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر قانون بازنشستگی تهدید به تعلیق کرده، به همین خاطر مجوز پخش نگرفت و رایزنی ها هم برای پخش آن جواب نداد تا عادل وعده پخش آن را در آینده بدهد.

نکته جالب دیگری که در برنامه این هفته وجود داشت، این بود که فردوسی پور چند بار تاکید کرد که هفته آینده برنامه اش ساعت 22:15 آغاز خواهد شد و یک ساعت بعد یعنی 23:15 به پایان می رسد تا بازی لیگ ملت های اروپا از آنتن شبکه سوم سیما پخش شود. این در حالی است که عادل در گذشته برای چند دقیقه بیشتر پخش برنامه اش رایزنی می کرد و یکی از دلایل پخش نشدن «90» در هفته های پیش به خاطر همین لیگ ملت های اروپا بود و فردوسی پور نپذیرفته بود برنامه اش بعد از فوتبال روی آنتن برود!