آرشیو چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۳
سیاسی
۶

وزیر دفاع : تحریم ها ایران را در حوزه دفاعی خودکفا تر می کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تحریم ها در حوزه دفاعی موضوع جدیدی نیست. این مساله ما را برای روی پای خود ایستادن و خوداتکایی هرچه بیشتر مصمم تر و ایران را در حوزه دفاعی خودکفاتر می کند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد پس از جدی شدن موضوع تحریم ها، مسائل مختلف را مورد شناسایی قرار داده و راهکارهای مناسب ارائه شد و با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و تدابیر اندیشیده شده، به سمت خودکفاتر و خوداتکاتر شدن در حرکت هستیم.

حاتمی در پاسخ به این سوال که چه میزان از نیازهای دفاعی نیروهای مسلح به دست توانمند ایرانیان در داخل کشور تولید می شود، گفت: صددرصد نیازهای بومی ما به دست نیروهای توانمند و بااستعداد جوانان کشورمان قابل تامین و تولید است. او خاطرنشان کرد: در این ارتباط نگاه اقتصاد دفاعی به ما می گوید به چه میزان نیازهای خودمان را از داخل تولید و تامین کنیم اما اگر ضرورت داشته باشد، صددرصد نیازهای کشور را تولید خواهیم کرد.

امیر حاتمی همچنین در پاسخ به این سوال که مهم ترین برنامه شما تا پایان امسال چیست، گفت: تا پایان سال حدود 60 کار را در اولویت انجام قرار داده ایم که هم اکنون لزومی به بیان آن نیست اما در حوزه فضایی با همکاری دانشگاه ها و وزارت ارتباطات و نیز در حوزه دریایی خبرهای خوبی را برای ملت عزیز ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داریم.