آرشیو چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۹
اخبار کشور
۳

روحانی در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور: اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی طی سال های اخیر امیدوار کننده است

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور، تقویت امید به آینده و تلاش بیشتر برای تحکیم و تقویت اطمینان و امنیت خاطر برای مردم را در حوزه رفع نگرانی ها از آسیب های اجتماعی، مورد تاکید قرار داد.

حسن روحانی روز سه شنبه و در این جلسه، اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی طی سال های اخیر را امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: همه دستگاه ها به ویژه وزارت کشور در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسایل و آسیب های اجتماعی، با احساس وظیفه بیشتری وارد عرصه شده و آمار اقدامات انجام شده، نشان می دهد که گام های بسیار مهم و خوبی در این عرصه برداشته شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: موضوع آسیب های اجتماعی از مسایل بسیار حساس برای مردم است و چنانچه آمار بهبود شاخص ها در حوزه آسیب های اجتماعی به مردم منتقل شود، می تواند دلگرم کننده باشد.

رئیس شورای عالی اجتماعی بیان داشت: مردم بعد از 13 آبان نسبت به قبل از آن، امیدواری بیشتری پیدا کرده اند، در حالی که قبل از 13 آبان، عده ای تصور می کردند که اتفاقات خاصی رخ خواهد داد و همه زندگی مردم بهم خواهد ریخت، اما پس از آن روز همه مشاهده کردند که این تصورات واهی و غلط است و هیچ کدام از ادعاهای دشمن، به آن صورتی که انتظار داشتند، تحقق پیدا نکرد، لذا چنین نیست که تصورات دشمن محقق شده و ما ناتوان باشیم.

وی ابراز داشت: باید آمار مربوط به کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی به درستی به مردم منتقل شود و چنین آمار دلگرم کننده ای می تواند مردم و جوانان را نسبت به آینده امیدوار کند و چه بسا انتشار آمار مربوط به کاهش طلاق می تواند جوانان و خانواده ها را به ازدواج آسان و سریع ترغیب کند.