آرشیو چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۹
ورزشی
۹

درخواست ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2023

وزیر ورزش و جوانان می گوید ایران خواستار میزبانی جام ملت های آسیا 2023 شده است.

مسعود سلطانی فر در حاشیه افتتاح ورزشگاه فولاد آرنا در شهر اهواز درباره این پروژه عنوان کرد: خدا را شاکریم که پروژه ای شیک و در کلاس جهانی را توانستیم در شهر اهواز به بهره برداری برسانیم. افتتاح این ورزشگاه با توجه به وجود ورزشگاه غدیر در شهر اهواز می تواند پتانسیل خوبی برای استان خوزستان برای گرفتن میزبانی رویدادهای بین المللی باشد.

وی افزود: خوشبختانه در سال های پس از انقلاب در شهرهای بزرگ کشور استادیوم های مناسب افتتاح شدند بخصوص در دو سال گذشته برای نمونه استادیوم 75 هزار نفری نقش جهان اصفهان به بهره برداری رسید و پس از آن استادیوم 50 هزار نفری پارس شیراز را افتتاح کردیم. همچنین استادیوم امام رضا(ع) در شهر مشهد که واقعا در سطح جهانی است، افتتاح شد و در نهایت شرکت فولاد خوزستان توانسته است استادیوم فولاد آرنا را افتتاح کند. همچنین استادیوم یادگار امام تبریز نیز پس از پیروزی انقلاب افتتاح شده بود که حدود 70 هزار نفر ظرفیت دارد.

وزیر ورزش تصریح کرد:علاوه بر این وجود استادیوم ثامن مشهد در کنار استادیوم های غدیر، یادگار امام، پارس و نقش جهان و امام رضا(ع) شرایطی را برای ما به وجود می آورد که می توانیم میزبانی مسابقات بین المللی علی الخصوص جام ملت های آسیا را کسب کنیم. تقاضای میزبانی برای جام ملت های 2023 را داده ایم و امیدواریم با توجه به استادیوم های خوبی که در نقاط مختلف کشور داریم، بتوانیم میزبانی رویدادهای بین المللی را بگیریم.