آرشیو شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۱
اخبار کشور
۳

5 نفر از مرزبانان ربوده شده میرجاوه آزاد شدند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سرنوشت گروگان های ایرانی در اختیار گروهک تروریستی جیش الظلم، گفت: 5 نفر از مرزبانان آزاد شده و هم اکنون در اختیار دولت پاکستان هستند.

سردار محمد علی جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در آخرین روز از کنگره سه هزار شهید استان قزوین در سالن کنفرانس دائمی نمایشگاه های استان قزوین برگزار شد، با اشاره به گروگانگیری مرزبانان جمهوری اسلامی توسط یک گروهک تروریست در شرق کشور افزود: 5 تن از مرزبانان آزاد شده اند و هم اکنون تحویل دولت پاکستان شده و آماده تحویل هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خواسته اصلی این گروهک تروریستی معاوضه گروگان ها با تروریست های دستگیر شده توسط جمهوری اسلامی است، گفت: در تلاشیم تا بدون معاوضه تمامی سربازان وطن که توسط جندالشیطان در بند شده اند نجات یابند.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه نیز در گفت و گو با فارس در خصوص اخبار منتشر شده از قول سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه مبنی بر آزادی 5 نفر از مرزبانان ربوده شده هنگ میرجاوه، گفت: آنچه گفته شده است، بر مبنای اطلاعاتی است که طرف های پاکستانی در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما گفته اند و ما آن را دریافت کرده ایم.

شریف با بیان اینکه سپاه پاسداران همه تلاش خود را برای آزادی تمامی مرزبانان به کار می گیرد، گفت: آزادی همه افراد نیازمند زمان است و تمام تلاش ما در این جهت ادامه خواهد داشت.

گفتنی است 14 تن از نیروهای طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه بامداد روز 24 مهر ماه جاری به دست اعضای یک گروهک تروریستی در منطقه صفر مرزی «لولکدان» ربوده شدند.

منطقه صفر مرزی «لولکدان» مربوط به بخش «ریگ ملک» شهرستان میرجاوه است که در 50 کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.