آرشیو دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۳
اقتصادی
۴

جوانگرایی به سبک زنگنه

یک بازنشسته مدیرعامل شرکت ملی نفت شد!

در حالی که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر اساس قانون جدید به کارگیری بازنشستگان از سمت خود کنار رفته است، زنگنه یک بازنشسته دیگر را به ریاست این مجموعه منصوب کرد!

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی که در 25 شهریورماه سال جاری نهایی شد، از 26 آبان ماه همه بازنشستگان شاغل در وزارت نفت باید پست های خود را تحویل دهند.

بر همین اساس و در اواخر هفته گذشته، سه معاون وزیر نفت یعنی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پست های خود را به افراد دیگر تفویض کردند. این اقدام با توجه به این نکته صورت گرفت که بیژن زنگنه وزیر نفت وقت بیشتری برای انتخاب گزینه های نهایی خود برای این سه پست مهم وزارت نفت داشته باشد.

سرانجام دیروز با حکم وزیر نفت، مسعود کرباسیان عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران شد تا گام نخست برای معرفی وی به عنوان مدیر عامل این شرکت برداشته شود.

همچنین قرار است علی کاردر مدیرعامل بازنشسته شرکت ملی نفت ایران به عنوان رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت منصوب شود.کسری نوری مدیر روابط عمومی وزارت نفت هم در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها این خبر را تایید و اعلام کرد: انتخاب کرباسیان به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت قطعی شده است.

البته کرباسیان بازنشسته است ولی گویا زنگنه موفق شده مجوزهای لازم را برای انتصاب ایشان به عنوان مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران از ستاد تدابیر ویژه اقتصادی اخذ کند.

خبرگزاری ایسنا هم درباره خبر انتصاب کرباسیان نوشت: نکته قابل توجه این است که کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت که اختیارات خود را به تازگی تفویض کرده است، به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی و مطابق قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید از شرکت نفت خداحافظی کند و این در حالی است که مسعود کرباسیان به عنوان گزینه جانشین کاردر، بازنشسته بوده و خودش نیز شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود چرا که وی متولد 1335 است!

در همین رابطه کسری نوری در پاسخ به چرایی انتخاب کرباسیان برای مدیرعاملی شرکت ملی نفت با توجه به بازنشسته بودن وی گفت: لابد این طور صلاح دانسته شده است(!)

همچنین پیگیری ها حاکی از آن است که محسن دلاویز به عنوان گزینه مدیر عاملی شرکت ملی گاز ایران و فرناز علوی به عنوان گزینه مدیر عاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح شده اند.