آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۴
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

شعار جوانگرایی و 5 سال به کارگیری مدیران بازنشسته در دولت

بهتر است آقای روحانی «حرف درمانی» را کنار بگذارد و پا به عرصه عمل بگذارد. پرسش های مهمی که از رئیس جمهور باید مطرح کرد، این است که «210 مدیر بازنشسته چطور در دولت یازدهم و دوازدهم مشغول کار شدند؟» «چرا بخش زیادی از معاونان وزیران دولت شما از بین افراد بازنشسته انتخاب شدند؟» و با وجود این، حالا چرا رئیس جمهور باز هم شعار شایسته سالاری و لزوم بهره گیری از زنان و جوانان را سر می دهد؟ آیا این سخنان غیر از حرف درمانی است؟

«تابناک» در تحلیلی نوشت: رئیس جمهور در نشست اخیر هیئت دولت درمورد مباحث مختلف و مهمی صحبت کرد که بخشی از آن مربوط به لزوم شایسته سالاری در دولت، و تاکید بر حضور جوانان در مسئولیت های مختلف بود، سخنانی که انگار «حسن روحانی» به عنوان یکی از نقادان دولت درخصوص آن سخن می گفت؛ حال آنکه مجری چنین شعارهایی، اول از همه خود اوست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جوان ها برای ما خیلی مهم هستند، گفت: اجرای این قانون مجلس مقداری برای ما سخت بود، اما جزو قوانینی بود که وقتی به دست من رسید، همان لحظه آن را برای اجرا ابلاغ کردم. درست است مشکلاتی ایجاد می شود، در کل به خیر جامعه است، به هرحال جوان ها باید بیایند و مدیریت ها را به عهده بگیرند. نسل جوان، مدیران آینده کشور هستند و لیاقت های بسیار خوبی دارند.

سخنان رئیس جمهور حرف های درستی است اما مگر نهادی غیر از دولت یا منصوبان رئیس جمهور باید چنین مسائل و موضوعاتی را محقق کنند؟ اگر قرار به حرف و شعار باشد، 5 سال است، چنین حرف هایی در جریان انتخابات و در طول استقرار دولت تدبیر و امید چنین موضوعاتی گفته شده، اما آنچه مدت هاست بدنه حامی دولت و بخش های دیگر جامعه منتظر آن هستند، عمل به این شعارهاست!