آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۴
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* در کنار اعدام مفسدین بازار سکه و ارز دولتمردانی که با سوءتدبیر زمینه چنین فسادهایی را در کشور فراهم کردند باید به مجازات برسند تا عدالت رعایت شده باشد.

4070—0918

* مجازات اعدام دو نفر مفسد سکه مجازات برحق و درستی بود. بیگانگان هرچه می خواهند بگویند. دشمنان اگر دشمنی با ایران نکنند چه بکنند؟

4326—0930

* به آقایان خوش نشین همچون آقای محمد صدر که ادای دلسوزی مردم به خود گرفته و با توجیه جلوگیری از فشار اقتصادی خواستار تصویب CFT در کشور هستند عرض می کنم بویی که از CFT به مشام آنان رسیده بوی کباب نیست بلکه الاغ است که داغ می کنند.

2470—0919

* آقای صدر از معاونین اسبق وزارت خارجه رد CFT در ایران را عروسی ترامپ تحلیل کرده است. ایشان با این موضع ساده اندیشانه خود دانسته یا ندانسته در زمین بیگانگان نقش آفرینی کرده است. البته در گذشته هم آقای روحانی ریاست محترم جمهوری در آستانه مذاکرات ادعا کرد خزانه کشور خالی است و در نتیجه با این ایجاد موضع ضعف غیرحقیقی در برجام همه چیز علیه کشور و نظام تمام شد.

2977—0933

* آقای ظریف در مصاحبه اخیر خود دانسته یا ندانسته به عمد یا از روی سهو تمام نهادها و دستگاه ها را متهم به پولشویی کرد و هدفش از این کار به تصویب رسیدن CFT بود که فقط با هدف خلع سلاح مقاومت٬ سپاه، نیروی قدس، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و… در برابر تروریسم و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و آل سعود و… مطرح شده است.

5411—0918

* جناب روحانی! شما پیش از برجام هسته ای و تصویب FATF حاضر نبودید حتی به حساب های مردم سرک بکشید و قانون بومی مبارزه با پولشویی را که در سال 86 تصویب شده آن گونه که سزاوار بود عملی سازید اما امروز دولت و دوستان شما برای دادن اطلاعات مالی مردم و کشور به بیگانگان و جلب رضایت کدخدا و متحدین جنایتکارش از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند؟!

6043—0916

* وقتی فرزندان بیشتر دولتی ها در خارج باشند دغدغه ای برای وطن ندارند و خیلی راحت به 80 میلیون ایرانی تهمت پولشویی می زنند که به هر قیمتی شده CFTبه تصویب برسد.

7345—0912

* دغدغه حمایت رهبری از قشر ضعیف جامعه و مطالبه این امر از دولت توسط معظم له به حدی است که فرموده اند گمان نمی کنم عبادتی بالاتر از آن باشد. سوال این است که چرا دولتی ها و مسئولان اجرایی کشور چنین دغدغه ای ندارند؟

6263—0938

* غیر از بنزین قیمت سایر اقلام و مایحتاج زندگی مردم در این چند ماه چندبرابر گران شده است. نرخ واقعی تورم به بالای 50 درصد رسیده است. دولت و مسئولین با مردم خود صادق باشند. این نحوه برخورد با مردم باعث از دست دادن اعتماد مردم به دولت می شود.

5308—0916 و 2805—0916

* بی بی سی از هزینه های زیاد در اربعین حسینی اظهار نگرانی کرده است! البته این نشانگر تاثیر این حرکت چند میلیونی زوار امام حسین(ع) است که ان شاءالله مقدمه ظهور خواهد بود لذا تلاش خود را بکار بسته تا مانع تداوم این حرکت خودجوش در سال های آتی باشد! این رسانه می داند که غربی ها 10 برابر این هزینه ها را خرج قتل و غارت مردم مظلوم جهان از جمله کشورهای غرب آسیا چون یمن، سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، افغانستان و… می کنند و دم برنمی آورد.

بهنام محمدی

* ای کاش این قدر که مسئولان به فکر ورود دختران به ورزشگاه مردان هستند به فکر فراهم آوردن مقدمات ازدواج دختران بودند! ای کاش به فکر ساخت مسکن مهر و ایجاد اشتغال برای شکل گیری ازدواج جوانان بودند؟! با حضور خانم ها در ورزشگاه های مردان درد بیکاری پسران مجرد و کاهش انگیزه ازدواج تسکین نمی یابد… خداوند آرامش زن و مرد را در گرو تشکیل زندگی مشترک بیان فرموده اند!

4190—0917

* جناب روحانی! مردم مگر گدا هستند که می خواهید با سبد کالای 200 هزار تومانی مشکل آنها را حل و فصل کنید! لطفا نظام هماهنگ و یکسان سازی را عمل کنید که کارمندان و کارگران بتوانند تنفسی بکشند. با تدابیری مثل سبد حمایتی مشکل قشر مستضعف با حقوق های زیر یک میلیون و دو میلیون و افزایش قیمت شدید کالاهای اساسی حل شدنی نیست.

9590—0914

* شهردار جدید تهران هنوز حکم مسئولیت نگرفته و مشغول به کار نشده ادعا کرده بایداز مدیران خارجی در اداره شهر استفاده کرد. قدرت و ثروت چه برسر اصلاح طلبان می آورد که خیلی راحت به مردم و مدیران توانمند و فراوان کشور توهین می کنند؟

علیمردانی

* آمریکا مدعی قدرت اول جهان است پس چرا در خاموش کردن آتش سوزی کالیفرنیا ناتوان می باشد و همه چیز در حال سوختن است. دلیل عدم استفاده از تجهیزات ارتش پرطمطراق آمریکا در این حادثه چیست؟

1258—0938

* دولت قیمت هر پیامک ارسالی زائرین اربعین امام حسین(ع) را امسال 900 تومان محاسبه و اعلام کرده است. مشکل دولت چیست که در موضوع زائرین اربعین سیدالشهداء(ع) چنین رفتارهایی را از خود نشان می دهد؟

محمدی

* با توجه به حقوق بازنشستگان کشوری و شرایط سخت و وخیم اقتصادی فعلی و گرانی، تورم کمرشکن و کاهش شدید ارزش پول ملی با داشتن 2 فرزند جوان بیکار مجرد که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می داریم! لطفا سازمان صندوق بازنشستگی کشوری در همسان سازی حقوق تسریع کند.

ک.ق.بازنشسته کشوری- قم

* جوانی 35 ساله، بیکار، مجرد هستم. لطفا مسئولان دولتی بفرمایند برجام و پسابرجام کی برای ما شغل ایجاد می کند تا از این وضعیت بلاتکلیفی و سردرگمی خلاص شویم!

0253—0990

* امیدوارم با انتخاب وزیر جدید راه و مسکن و استاندار جدید سیستان و بلوچستان مشکلات منطقه از جمله پروژه جاده زابل- زاهدان حل و فصل شود.

1648—0915

* وزارت جهاد کشاورزی با همکاری قوه قضائیه سند رسمی تمام زمین های کشاورزی کشور را تهیه کند و مرز هر زمین را با شاخص های معین دولتی تعیین کند تا قشر کشاورز دچار اختلاف و درگیری نشوند.

0685—0916

* از شورای شهر تهران و شهرداری درخواست می شود به وضعیت آلودگی پایتخت، مانور موش ها، تسریع در افتتاح ایستگاه های خطوط 6 و 7 اهتمام بیشتری نمایند تا از آلودگی هوا و تک سرنشینی خودروها با افتتاح خطوط بیشتر مترو کاسته شود.

7250—0919 و 0253—0990

* نمازخانه و کتابخانه دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد مجتمع نیایش (پونک) در طول روز بسته است. به مسئولان امر نیز بارها گفته شده ولی ترتیب اثر نداده اند. بیشتر دانشجویان این دانشکده هم از دختران هستند که جایی برای مطالعه و چند دقیقه استراحت ندارند.

یکی از اساتید دانشکده

* شرکت های خودروساز داخل کشور با احتکار و فروش قطره چکانی و هدایت شده و همراه با گران فروشی موجب التهاب در قیمت خودرو در بازار شده اند. چه بسا این کار آنان امنیت ملی کشور را نیز دچار مشکل کند. حداقل آثار منفی این اقدام بدبین ساختن مردم نسبت به نظام است. چرا این قدر در حریم امن هستند که هرکاری بخواهند می کنند؟

0851—0912

پاسخ شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)

در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، سه شنبه مورخ 1397/8/15 صفحه 2 با مضمون: درخواست پله برقی برای ایستگاه متروی خیام، ضمن تشکر از این مسافرگرامی، به اطلاع می رساند ایستگاه متروی خیام، دارای دو دستگاه آسانسور جهت دسترسی به سکوی شرقی از سطح خیابان است. گفتنی است که در ساخت اولیه این ایستگاه توسط شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) پله برقی طراحی نشده، اما جهت رفاه مسافران محترم درخواست امکان سنجی جهت نصب پله برقی توسط متولیان مربوطه اقدام گردیده و در حال پیگیری است.»