آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۴
اخبار کشور
۳

یادواره شهید زین الدین و 6 هزار شهید استان قم برگزار شد

یادواره شهید مهدی زین الدین و شش هزار شهید استان با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.

در این یادواره که مسئولان استان قم، بسیجیان، طلاب، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید مهدی زین الدین شخصیت ویژه ای داشت و هر فردی که یک بار این شهید بزرگوار را از نزدیک ملاقات می کرد هرگز حلاوت و شیرینی خاطره آن دیدار را فراموش نمی کرد.

سرتیپ علی فدوی با اشاره به روحیه الهی و ایمان راسخ شهدای گرانقدر دفاع مقدس افزود: یکی از ویژگی های مهم رزمندگان دفاع مقدس فرح و نشاط غیرقابل وصفی بوده که در بین رزمندگان وجود داشت.

گفتنی است شهید مهدی زین الدین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب در سال 1338 در تهران متولد و در 27 آبان 1363 درحالی که همراه با برادرش به منظور شناسایی منطقه از کرمانشاه به سوی سردشت در حال حرکت بود با گروه های مسلح جدایی طلب درگیر شده و به مقام شهادت رسید، پیکر این شهید در قطعه پنج گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.

شهید مهدی زین الدین پس از انقلاب اسلامی در سال 57 به واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و نقش پررنگی در سرکوب مخالفان در تبریز و قم بر عهده داشت.

رونمایی از کتاب مهران تا مجنون از مجموعه کتاب های انقلاب و سخنرانی معاون هماهنگ کننده سپاه و فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) هم از برنامه های این مراسم بود.