آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۴
اخبار کشور
۳

آغاز ثبت نام ازدواج دانشجویی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: ثبت نام بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی از دیروز (28 آبان) آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه می یابد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در نشست خبری بیست و دومین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی با عنوان «همسفر تا بهشت» در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در مرحله نخست اعزام زوج های دانشجو 15هزار زوج در سفری سه روزه به مشهد می آیند و زندگی مشترک خود را از این شهر آغاز می کنند.

وی ادامه داد: فعال تر شدن ستادهای استانی ازدواج دانشجویی و گسترش دوره های آموزش مجازی در کنار دوره های حضوری از جمله ویژگی های بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی نسبت به سایر دوره ها است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین گفت: در دو پایش جداگانه مشخص شد کمتر از دو درصد ازدواج های دانشجویی منجر به طلاق می شود. در یکی از پایش ها هزار و 16 زوج انتخاب شدند. 30 درصد این افراد دست کم یک فرزند داشتند و وجود فرزند یکی از نشانه های دوام یک ازدواج است.

وی افزود: در دومین پایش نیز کد ملی 300هزار نفر که طی سال های 1385 تا 1396 ازدواج دانشجویی کرده اند به ثبت احوال داده و طبق بررسی مشخص شد حدود هفت درصد این تعداد طلاق گرفته اند که نسبت به میانگین کشوری قابل قبول است.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: چهار میلیون دانشجوی جوان در دانشگاه ها هستند، بالا رفتن سن ازدواج آسیب های بسیاری در پی دارد وظیفه لذا خود می دانیم نسبت به ترویج ازدواج آسان تلاش کنیم. مشکل اصلی در تاخیر ازدواج، فرهنگ حاکم بر خانواده هاست و حل این موضوع نیازمند تلاش همه متولیان در کنار هم می باشد.