آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۴
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید سیدحسن موسوی

تعطیلات برایش معنی نداشت

شهید سیدحسن موسوی در سال 1344 به دنیا آمد؛ و در 13 آبان سال 1362 در منطقه عملیاتی والفجر4 به شهادت رسید.

او با مطالعه و شرکت در جلسات مذهبی سطح معلومات خود را بالا می برد. در مسابقات قرآن و کلاس های عقیدتی نیز شرکت می کرد. در جلسات که می رفت همیشه حاضرجواب بود. وقتی حاج آقا موسوی سوالی می کرد یکی از کسانی که همیشه جواب می داد سیدحسن بود. در دبیرستان نیز عضو فعال انجمن اسلامی بود و کتاب های مذهبی فراوانی می خواند. مردم دوست بود و اگر کاری از دستش برمی آمد برای مردم انجام می داد.

تعطیلات تابستان 61 بود. ولی برای سیدحسن تعطیلات معنی نداشت. همراه با تعدادی دیگر از دانش آموزان انجمن اسلامی دبیرستان از طرف بسیج برای کمک رسانی به مردم عازم روستاهای کویری خوروبیابانک شد و تعطیلات را در آنجا فعالیت می کرد. سال بعد هم به همراه تعداد زیادی از برادران خود به منطقه محروم و مستضعف سمیرم عازم شد و حدود 2 ماه در آنجا فعالیت نمود تا جایی که مسئولیت بسیج یکی از روستاها را به عهده گرفت.

فرازی از وصیت نامه شهید: جای شهدا را پر کنید. شما ای برادران دانش آموز اگر در مدرسه می مانید درس را با جدیت بخوانید تا اینکه کشورمان را از ضعف های فرهنگی و سیاسی و نظامی نجات دهید. و در حالیکه درس می خوانید جبهه ها را تنها نگذارید و جای آن دانش آموزانی که به جبهه آمدند و شهید شدند را پر کنید.