آرشیو چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۹
اجتماعی
۲۱
سررسید

بلاتکلیفی دو ساله گود برج میلاد

ایمن سازی گود برج میلاد در اسرع وقت انجام می شود. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در هفته نیروی انتظامی، میهمان 21 عضو شورای شهر تهران بود. در آن جلسه زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر در تذکری نسبت به وضعیت گود برج میلاد ابراز نگرانی کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت این گود شده بود، براین اساس سردار رحیمی قول مساعد داد که در اسرع وقت به این مساله رسیدگی کند. بعد از گذشت بیش از یکماه از این وعده، تا این لحظه هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و وضعیت این گود کماکان مثل سابق است. زهرا نژاد بهرام البته درگفت و گویی به ما قول داده که اگر تا آذرماه بازهم وضعیت گود برج میلاد به همین شکل بود، دوباره موضوع را پیگیری خواهد کرد.

گود برج میلاد یکی از خطرناک ترین گودهای تهران محسوب می شود که بیش از دو سال است که به حال خود رها شده و تعیین تکلیف نشده است. از آنجاکه درحال حاضر تاسیسات حاشیه ای این گود نیز در معرض خطرقرار دارد، باید هرچه زودتر این گود ایمن سازی شود. محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران، پیش از این در مصاحبه ای اعلام کرده بود که این گودال متعلق به بنیاد تعاون ناجاست. در همان زمان نجفی، هیاتی را برای بررسی دقیق به محل اعزام و اعلام کرد «موضوع ناایمنی و لطمه ای که ممکن است به برج زده شود، دقیقا محاسبه شده و اقدامات ایمنی برای ایمن سازی گود انجام می شود.» با اینهمه همچنان خبری از ایمن سازی نیست. ظاهرا همچنان بین مالک، بهره بردار و شرکا (شهرداری تهران و بنیاد تعاون ناجا) اختلاف نظر وجود دارد. گویا ناجا براساس طرح قبلی قصد داشته که در کنار برج میلاد اقدام به ساختن هتل کند که موفق به این امر نشده است.

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر در گفت و گو با «ایران» می گوید: گود برج میلاد باید هرچه زودتر ایمن سازی شود. بنیاد تعاون ناجا هم اعلام کرده که بحث ایمن سازی را انجام می دهد، اما هنوز مراجع ذیصلاح اجازه بازدید پیدا نکرده تا از روند ایمن سازی این گود مطمئن شوند. ما هم معتقدیم که یا باید مراجع ذیصلاح روند ایمنی را تایید کنند یا حل این مشکل به شهرداری تهران واگذار شود. با این همه، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این باره با بیان اینکه گود برج میلاد هم اکنون در اختیار نیروی انتظامی است، به «ایران» این طور توضیح می دهد: شخصا در بعضی جلساتی که درباره این گود برگزار شده، شرکت کردم و از نزدیک پیگیر این مساله بوده ام، همان طور که در جریان هستید، براساس طرح اولیه قرار بود که از سوی بنیاد تعاون ناجا، در آن منطقه ساخت و سازی انجام شود که چون مجوز آن صادر نشد، طرح منتفی شد، البته تا جایی که من در جریان هستم و موضوع را دنبال می کنم، تاکنون نتایج خوبی به دست آمده است.