آرشیو چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۹
ایران زمین
۲۰

ریختن گازوئیل در جاده کرج - چالوس صحت ندارد

موضوع ریختن عمدی گازوئیل در جاده کرج - چالوس صحت نداشته و تکذیب می شود.

«حاجی رضا شاکرمی»، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در گفت و گو با ایرنا افزود: چندی پیش با مطرح شدن شایعاتی در خصوص ریختن عمدی گازوئیل در جاده کرج - چالوس توسط خودروهای حمل خودرو، این موضوع توسط اداره راه و شهرسازی استان بررسی و تکذیب شد. بار دیگر نیز شایعاتی دراین باره مطرح شده که این بار پلیس راه استان البرز بررسی های دوباره را انجام و مشخص شد که این موضوع صحت ندارد.

شاکرمی با اشاره به دلایل لغزنده بودن مسیر در برخی نقاط جاده چالوس، اظهار داشت: با توجه به کوهستانی بودن این جاده و وجود قوس های زیاد که تصادفاتی نیز در این محل ها و سر پیچ ها اتفاق می افتد، سبب ریزش روغن و ضد یخ خودروهای تصادفی در سطح جاده می شود. همچنین با توجه به تردد خودروهای سنگین از جمله کامیون به دلیل عملیات عمرانی و تردد اتوبوس ها در این جاده، احتمال ریزش گازوئیل از باک و سامانه سوخت رسانی در آن وجود دارد.از طرفی با توجه به وجود باغ و رستوران در جاده کرج - چالوس و استفاده از گازوئیل و نفت برای سامانه گرمایشی که از طریق وانت بار و کامیون انجام می شود، احتمال ریزش از در تانکر هنگام گذر از پیچ ها و سربالایی ها نیز وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: در ابتدای شروع بارش ها به دلیل وجود غبار ناشی از تردد خودروها، سطح آسفالت به طور معمول لغزنده است. با کسانی هم که در رابطه با لغزنده بودن عمدی جاده کرج - چالوس اقدام به شایعه پراکنی کنند، برخورد قضایی می شود.