آرشیو چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۹
سیاسی
۳

اخبار

امسال 300 تلاش تروریستی کشف و بی اثر شد

وزیر اطلاعات گفت: امسال با تلاش نیروهای اطلاعاتی بیش از 300 تلاش تروریستی در کشور کشف و بی اثر شده است. به گزارش مهر، سیدمحمود علوی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره کشور در معرض انواع تهدیدات قرار دارد افزود: سالانه صدها تیم تروریستی کشف و منهدم می شود. وی با بیان اینکه در این راستا دشمنان تلاش های زیادی برای ناامن نشان دادن کشور انجام می دهند اضافه کرد: از دشمنان و بدخواهان نظام به جز این گونه تلاش ها انتظار دیگری نمی رود و براین اساس در امنیت کشور با کسی تعارف نداریم. حجت الاسلام علوی با بیان اینکه در حال حاضر امنیت بی بدیلی در کشور حاکم است عنوان کرد: این امنیت در سایه همگرایی و هم افزایی دستگاه های تاثیرگذار از جمله وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و سایر نهادها به وجود آمده است.

پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره بسیج

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی قابلیت ها و ظرفیت های گره گشای بسیج را سرمایه عظیم کشور برابر توطئه های دشمنان توصیف و تصریح کرد: این نهاد افتخارآفرین با برافراشته نگه داشتن پرچم«ما می توانیم» خواهد توانست حربه دشمن را ناکارآمد و امنیت و پیشرفت ایران اسلامی را همچنان از گزند کینه توزان مصون دارد.

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به اتهامات واهی امریکا

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در بیانیه ای مطبوعاتی نسبت به ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران از سوی نماینده امریکا، واکنش نشان داد.به گزارش ایسنا در این بیانیه آمده است: «بار دیگر نماینده امریکا با استفاده از اطلاعات ساختگی، از نشست مربوط به خاورمیانه شورای امنیت برای ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران سوء استفاده کرد.نماینده امریکا با توسل به اطلاعات جعلی و گمراه کننده دریافتی از گروهک مجاهدین خلق (سازمان تروریستی شناخته شده که مسئول کشتار بیش از 17 هزار ایرانی و بسیاری از عراقی ها بوده و امریکا با خارج کردن آن از لیست گروه های تروریستی، به اعضایش در خاک خود پناه داده است) ایران را به اتهام بی پایه انجام اقدامات تروریستی متهم کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: «ایران هراسی اعتیاد دیرین نماینده دائم امریکا و سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان و نیز حمایت های بی چون و چرای امریکا از این جنایات، ماموریت اصلی وی است.