آرشیو پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۰
فرهنگی
۵

روی خط خبر

«راه طی شده» از سینما حقیقت حذف شد

علی ملاقلی پور درآیین رونمایی ازمستند خود با عنوان «راه طی شده» بیان کرد: مستندسازی درباره شخصیت هایی مثل بازرگان یا دکتر شریعتی و استاد مطهری کار سختی است، چرا که آنها صرفا چهره های سیاسی نبودند. بالاخره نهضت آزادی حزبی است که جمهوری اسلامی تاکنون ورود چندانی به آن نداشته و اگر هم در شرایط فعلی حرفی درباره اش زده شود، بحث دولت موقت است، از این نظر مستند ما برای این گروه فرصتی برای طرح مجدد نام شان بود.

ملاقلی پور درباره رد شدن این اثر از سوی جشنواره «سینماحقیقت» نیز گفت: احساس می کنم بنده ممنوع از جشنواره هستم!

پاسخ دبیر کارگروه کاغذ به شائبه های ارائه کاغذ

دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برخی شائبه ها در تخصیص کاغذ از سوی این وزارتخانه پاسخ داد.

همایون امیرزاده، دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با فارس درباره جداول منتشر شده ازسوی وزارت ارشاد ودرباره این ادعا که برخی ناشران عنوان می کنند این توزیع ناعادلانه بوده و سه شهر تهران، قم ومشهد را بیشتر تحت پوشش دارد، توضیح داد: ما این ادعای توزیع ناعادلانه را قبول نداریم، چرا که توزیع جغرافیایی ناشران عمدتا در این سه شهر است و در واقع بیش از 80 درصد نشر کشور در این شهرها فعالند.

پورعرب و فروتن بازیگران اپرای «هفت شهر عشق» شدند

ابوالفضل پورعرب، محمدرضا فروتن و هانیه توسلی به عنوان گروه بازیگران بخش نمایشی اپرای «هفت شهر عشق» به کارگردانی محمد عبدی زاده، آهنگسازی منصور دانشور و تهیه کنندگی مرضیه مهدی زاده و علی آقایی نسب معرفی شدند.

سه روز اکران صلواتی فیلم محمد رسول الله

در جشن بزرگ بهار مهربانی، فیلم «محمد رسول الله» از تاریخ دوم تا چهارم آذرماه سه روز اکران صلواتی در سالن سینمای پردیس تئاتر تهران خواهد داشت. «محمد رسول الله» فیلمی است در گونه تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان کودکی حضرت محمد(ص) را روایت می کند.