آرشیو چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۰
اخبار کشور
۱۱

خشم وزیر خارجه آمریکا از اظهارات ضد صهیونیستی روحانی

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس جمهور کشورمان درباره رژیم صهیونیستی بدون اشاره به سیاست های جنگ طلبانه واشنگتن و متحدانش در منطقه مدعی شد که این رویکرد به افزایش تنش در منطقه منجر خواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای به سخنرانی روز شنبه حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران واکنش نشان داد و خشم خود را از اظهارات ضد صهیونیستی روحانی ابراز کرد.بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، در این بیانیه با بیان اینکه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران بار دیگر خواستار نابودی اسرائیل شد. او اسرائیل را غده سرطانی و رژیم تقلبی توصیف کرد، ادعا شده است: چنین اظهاراتی تنش ها در منطقه را افزایش می دهد. روحانی همچنین در یک کنفرانس درخصوص وحدت اسلامی از مسلمانان سراسر جهان خواست تا در برابر آمریکا متحد شوند. این یک گام خطرناک و غیرمسئولانه است که انزوای ایران را بیشتر می کند.پمپئو در ادامه با ادعای اینکه ایران مکرر خواستار مرگ میلیون ها نفر از جمله مسلمانان می شود، گفت که در این صورت ایران دوست آمریکا و اسرائیل نیست.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور کشورمان روز شنبه در سخنرانی خود با بیان اینکه یکی از آثار شوم بعد جنگ جهانی دوم تشکیل غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه بود، خاطرنشان کرد: غرب می گفت به ملت ها و دولت های منطقه اعتماد ندارد؛ بنابراین باید یک قدرت دست نشانده مستقر کند که کاملا دوست و تحت فرمان آنها باشد. این گونه یک رژیم جعلی تشکیل شد و ملت بزرگ فلسطین از خانه های خود رانده شدند. وی با بیان اینکه اگر آمریکا به برخی از کشورهای منطقه اعتماد دارد چرا می گوید حفظ رژیم فلان کشور برای امنیت اسرائیل را لازم می داند، گفت: همه چیز در منطقه بر گرد یک مسئله یعنی حفظ صهیونیسم است. چون حق وتو هم دارند آزادند هر اقدامی که می خواهند انجام دهند.