آرشیو چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۰
اخبار کشور
۱۱

نخستین قطار ایران سال آینده وارد آلمان می شود

معاون گروه بین الملل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مذاکرات انجام شده با مقامات آلمان برای راه اندازی قطار بین دو کشور ثمربخش بوده است و امیدواریم سال آینده نخستین قطار ایران وارد آلمان شود.

به گزارش ایرنا، مژگان کردبچه ، در بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه (UIC) در هتل عباسی اصفهان افزود: این مذاکرات در دو سال گذشته انجام شده است و اکنون برای راه اندازی قطار بین دو کشور در حال رایزنی برای حل مسائل مقرراتی هستیم.

وی اضافه کرد: این قطار برای حمل بارهای صادراتی از ایران و بارهای وارداتی از اروپا راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در تلاشیم تا قطارهای باری کانتینری از چین با گذار از کشورهای شرق آسیا، به ایران وارد و امکان سیر آنها تا ترکیه میسر شود.

به گفته وی، از سال 2015 میلادی تاکنون هشت قطار کانتینری در این مسیر حرکت کرده اند.

کردبچه اظهار داشت: توافق هائی بین راه آهن های ایران، آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان برای راه اندازی کریدور جنوب - غرب بصورت حمل ونقل ترکیبی برای جذب بارهای هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی به سمت اروپا انجام شده و در باره تعرفه و مدت زمان سیر این قطارها به نتیجه رسیده ایم.

وی تصریح کرد: برای توسعه مسیر غربی کریدور شمال - جنوب توافق هائی با کشورهای آذربایجان، روسیه و بلاروس حاصل و این کریدور فعال شده است.

معاون گروه بین الملل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی اضافه کرد: از چند سال پیش مذاکراتی بین ایران با کشورهای آسیای مرکزی شروع شده است تا کالاهای این کشورها را از مسیر سرخس به ایستگاه رازی و از آنجا به ترکیه انتقال دهیم.

وی افزود: در حال حاضر کالاها از طریق شبکه ریلی ایران تا شهر وان ترکیه حمل می شود و بنا داریم انتقال این کالاها را از طریق ریل به سایر شهرهای ترکیه و سپس به اروپا نیز ادامه دهیم.