آرشیو چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۰
اقتصادی
۴

دادستان انتظامی مالیاتی: سازمان امور مالیاتی علیه دو بانک اعلام جرم کرد

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: به دلیل ارائه نکردن اطلاعات مورد نظر طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم از سوی دو بانک، علیه آنها به مرجع قضایی اعلام جرم شد.

عباس بهزاد در گفت وگو با خبرگزاری فارس، درباره وضعیت دریافت اطلاعات از دستگاه ها طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم اظهار کرد: در این راستا دو هفته پیش از دو بانک به مرجع قضایی به دلیل عدم ارائه اطلاعات حساب های بانکی اقامه دعوا کردیم.

وی در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده دو بانک افزود: درخواست رسیدگی و اعلام جرم به قوه قضائیه ارسال شده و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اطلاعات سایر بانک ها دریافت می شود و فقط این دو بانک داده های مربوطه را ارائه نکردند، تصریح کرد: در حال حاضر بانک ها با همکاری بانک مرکزی اطلاعات مورد نظر قانون را به سازمان مالیاتی می دهند.

بهزاد ادامه داد: تنها دادستان انتظامی مالیاتی نیست که می تواند در رابطه با این مباحث اعلام جرم کند بلکه سایر نهادها اعم از بازرسی و دیگر مراجع نیز هستند. در مباحث مالیاتی سازمان بازرسی نیز همراهی دارد و اکنون اغلب بانک ها در رابطه با ارائه اطلاعات همکاری می کنند.