آرشیو چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۰
شهرستان ها
۷

نخستین نیروگاه گازی 42 مگاواتی ساخت داخل در زاهدان به بهره برداری رسید

نخستین نیروگاه گازی 42 مگاواتی ساخت داخل در زاهدان با اعتباری افزون بر 400 میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در حاشیه آیین افتتاح واحد گازی 42 مگاواتی نیروگاه زاهدان اظهار داشت: این نیروگاه مجموعه ای از دستاوردهای بسیار مهم پروژه های تحقیق و توسعه گروه مپنا از جمله توربین MGT40، ژنراتور 50 مگاولت آمپری و سامانه برق و کنترل و تجهیزات جانبی عرضه شده است.

محبعلی قزاق جاهد گفت: نیروگاه گازی 42 مگاواتی زاهدان توان بالایی در زمینه قابلیت های تولید جزیره ای و خارج از شبکه دارد و از توان تامین برق برای 40 هزار مشترک در هرشبانه روز برخوردار است.

وزیر نیرو در سفر به زاهدان عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان با ظرفیت 480 مگاوات را آغاز کرد.

رضا اردکانیان، در آیین گلنگ زنی عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان اظهار داشت: پیش بینی شده واحدهای گاز این نیروگاه تا سال 99 وارد مدار شود همچنین واحد بخار این نیروگاه نیز سال 1400 تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این طرح دولتی توسط وزارت نیرو انجام می شود، ادامه داد: بیش از هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای عملیات اجرایی این نیروگاه پیش بینی شده است.

وی افزود: این طرح با هدف رونق توسعه در بخش های اقتصادی و پایداری شبکه در سیستان و بلوچستان انجام می گیرد و نقش چشم گیری در توسعه و رونق تولید به ویژه در بخش اقتصادی خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آیین اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در سال های آینده با کمبود 400 تا 500 مگاوات برق روبرو خواهد بود بنابراین باید دولت در بخش انرژی سرمایه گذاری بیشتری در این استان انجام دهد تا به تولید و تامین پایدار انرژی برسیم.

احمد علی موهبتی، با بیان اینکه در زمینه تولید انرژی از حضور بخش خصوصی استقبال می کنیم، خاطر نشان کرد: این استان ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر دارد که انتظار داریم وزارت نیرو در این خصوص اقدامات ارزنده ای انجام دهد.