آرشیو چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۰
حوادث
۱۰

آلودگی رودخانه های فصلی گناوه به مواد نفتی

بارندگی های شدید و طغیان رودخانه های فصلی بالادست در حوزه شهرستان گناوه باعث جاری شدن آب همراه با نفت در دره فصلی «بهون» حدفاصل روستای چم شهاب بخش مرکزی این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با تایید جاری شدن مواد نفتی در دره های فصلی این شهرستان گفت: به محض اطلاع به همراه معاون امورعمرانی فرمانداری و مقام های قضایی و نمایندگان شرکت نفت وگاز گچساران در محل حاضر و لکه های نفتی به طول 15 کیلومتر مشاهده و صورت جلسه ای نیز از وضعیت به وجود آمده تنظیم شد. محمد تولیده، افزود: بخشی از لکه های نفتی به همراه آب ناشی از بارندگی و طغیان رودخانه های فصلی بالادست به ساحل سرازیر و بخش دیگری در دره های فصلی موجود است که باید هرچه زودتر جمع آوری شود. وی اظهارداشت: در 10 روز اخیر دو بار آلودگی نفتی به دلیل بارش های سنگین و طغیان رودخانه های فصلی بالادست در این شهرستان جاری و زمین های کشاورزی را درمعرض آسیب جدی قرار داده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: باتوجه به اینکه لکه های نفتی زمین های کشاورزی و طبیعت منطقه را در معرض خطر قرار داده، این اداره براساس وظایف و طبق مقررات شکایت خود را از شرکت نفت به مراجع قضایی ارایه داده است. رئیس اچ اس ای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: به محض گزارش آلودگی نفتی در دره های فصلی گناوه، نیروهای عملیات شامل 14 گروه با بیش از 107 نفر همه منطقه را در مجموع 57 بازدید انجام دادند و هیچگونه نشتی از خطوط لوله نفت و حوضچه ها رویت نشد. شهرام قربانی افزود: دراین عملیات به رغم اینکه آتش سوزی در مخازن پترو امید آسیا به وقوع پیوسته بود، نیروهای عملیاتی وارد شدند و همه خطوط لوله نفتی در حوزه گلخاری و بینک بالادست رودخانه فصلی و گودال ها را در 48 ساعت که همراه با بارش باران بود بازدید و نشتی وجود نداشته است. وی گفت: احتمال می رود نشتی نفت مربوط به تعمیرات قبلی در حوضچه ها باشد که بدلیل بارندگی ایجاد شده باشد اما نیروهای عملیاتی هیچگونه موردی رویت نکردند.