آرشیو چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۰
حوادث
۱۰

زلزله 20 میلیارد تومان خسارت به گیلانغرب وارد کرد

فرماندار گیلانغرب گفت: زلزله 6 و 4 دهم ریشتری یکشنبه شب چهارم آذر، 20 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های کشاورزی، دامی ، مسکونی، مجتمع های آب و فاضلاب ، برق ، ساختمان بهره برداری سدها و راه های این شهرستان وارد کرده است.

کوروش محمودیان ، افزود: زلزله اخیر که کانون آن در بین 2 شهرستان گیلانغرب و قصرشیرین بود، براساس ارزیابی های صورت گرفته تاکنون به بیش از 100 واحد مسکونی بین 10 تا 40 درصد آسیب وارد کرده و در جریان آن 50 واحد دامی تخریب و 850 واحد دامی نیز دچار خسارت شده که در حال بررسی و ارزیابی کارشناسی برای اقدام های بعدی هستند.

وی گفت: 20 راس دام سبک و سنگین و 673 قطعه مرغ واحدهای مرغداری ها نیز تلف شده است.

محمودیان اظهار داشت: به منظور اسکان موقت واحدهای مسکونی آسیب دیده در هشت روستای مجاور کانون زلزله 550 تخته چادر و بسته غذایی 72 ساعته نیز توزیع شده است.

او ، درخصوص وضعیت آب و برق شهرستان نیز گفت: با اقدام های صورت گرفته برق و آب مناطق آسیب دیده برقرار شده و در سطح دهستان دیره نیز که به جهت کدورت بالای آب 18 روستا قطع شده بود از طریق هشت دستگاه تانکر سیار تامین شد و با تمهیدات اتخاذ شده آب آشامیدنی این روستاها نیز از طریق مجتمع مربوط برقرار شد.

ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب چهارم آذر زمین لرزه ای به بزرگی 6/4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.