آرشیو پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۱
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

با روحانی همدل هستید یا نگاه نردبانی دارید؟!

یک عضو فراکسیون امید گفت: همفکری روحانی با اصلاح طلبان تا انتخابات بود اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری این همفکری و همراهی یکطرفه بوده است.

احمد مازنی در گفت وگو با اعتماد آنلاین گفت: به نظر می رسد همراهی روحانی با اصلاح طلبان تا زمان انتخاب مطرح بود اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری به نظر می رسد که این همفکری و همراهی در حد انتظار نبود و نیست. یکی از نمادهای این همفکری و هم افزایی و تداوم این همکاری، انتخاب همکاران یعنی وزرا و استانداران است.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: در سطوح پایین تر و در دستگاه ها نیروهای فراوانی هستند که حامی آقای روحانی بودند اما مورد بی مهری قرار گرفتند و در مواردی مخالفان آقای روحانی در مسند قدرت و مسلط بر این نیروها هستند. این مورد هم با حداقل قواعد همکاری و هم افزایی سازگار نیست.

او ادامه داد: قطعا دیدارهای آقای روحانی با اصلاح طلبان و اصولگرایان به حل مشکلات کشور کمک می کند. اما ما انتظار نشستن، گفتن و برخاستن به تنهایی را انتظار نداریم. این نشستن ها و گفتن ها باید خروجی داشته باشد و خروجی آن در مرحله عمل می تواند قابل مشاهده باشد و یک بخش از آن مشورت در به کارگیری نیروها است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما به عنوان فراکسیون همراه و همسو که در نقطه های حساس رای مان تعیین کننده بود بسیاری از فحش ها را تحمل می کنیم؛ فحش هایی که بیشتر درباره کمک فراکسیون امید برای کمک به دولت و تصویب لوایحی است که برای پیشبرد اهداف دولت است اما با این حال مشورتی با ما صورت نمی گیرد.

ادعای همراهی و حمایت یکطرفه اصلاح طلبان نوبت به روحانی در حالی است که اصلاح طلبان صراحتا اعلام کرده اند نگاه «رحم اجاره ای»، «ابزاری» و «نردبانی» به روحانی و دولت وی دارند. آنها همچنین از ادبیاتی نظیر «کاتالیزور، پاکت ساندیس، سرگشته و بی کفایت، دولت بزم» برای دولت روحانی استفاده کرده اند.