آرشیو پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۱
اخبار کشور
۳

آیت الله سیداحمد خاتمی: اینکه می گویند برای مقابله با مشروب تقلبی آن را مثل گذشته آزاد کنیم با اصل اسلام در تعارض است

امام جمعه موقت تهران در یادداشتی نوشت: می گویند برای مقابله با مشروب تقلبی آن را مثل گذشته آزاد کنیم، این نظریه، آسیب به اسلامیت می زند و این سخن علاوه بر اینکه هیچ نظر خیری بر آن مترتب نیست، با اصل مسلم (حلال پیامبر تا قیامت حلال است و حرامش تا قیامت حرام است) در تعارض است.

آیت الله سید احمد خاتمی در یادداشتی، توضیحی درباره خطبه اخیرش در انتقاد از مقاله ای در روزنامه ایران- ارگان دولت - درخصوص «آزاد شدن فروش مشروب» ارائه داد.

امام جمعه موقت تهران در این یادداشت نوشت: اینجانب در خطبه نماز جمعه به نقد این نظریه مبنی بر اینکه (برای مقابله با مشروبات الکلی تقلبی باید مثل گذشته آنها را آزاد گذاشت و از راه های دیگر مقابله کرد)، پرداختم و اسمی از کسی نبردم.

وی افزود: بر اساس آموزه های دینی، «گفته» یعنی (ما قال) را نقد کرده ام و همچنان این نظریه را مورد نقد می دانم، هرکس که آن را گفته است.

آیت الله خاتمی در ادامه نوشت:این سخن علاوه بر اینکه هیچ نظر خیری بر آن مترتب نیست، با اصل مسلم (حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرامه حرام الی یوم القیامه. حلال پیامبر تا قیامت حلال است و حرامش تا قیامت حرام است) در تعارض است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در نگاه بنده این نظریه ها اگر نهادینه شود آسیب به اسلامیت می زند که مبنای نظام اسلامی است. بر این اساس این «نظریه» مورد نقد است، نه این و آن.

به گزارش تسنیم، وی در خاتمه نوشت: گرچه منتقدان محترم بعضا هتاکی کرده و سخنانی به ناروا گفته اند، من به این توضیح اکتفا می کنم و چیزی به آن نمی افزایم. از خداوند متعال توفیق سداد در قول برای خود و منتقدان محترم خواستارم.