آرشیو پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۱
اخبار کشور
۱۱

پرداخت دو ماه حقوق معوقه کارکنان گروه ملی

مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: با توجه به اینکه کارکنان گروه ملی به چهار دسته زیر دیپلم، دیپلم، لیسانس و مدیریت تقسیم می شوند روز سه شنبه دو ماه حقوق معوقه کارکنان زیر دیپلم گروه ملی پرداخت شد.

کسری غفوری در گفت وگو با فارس افزود: از روز دوشنبه فروش محصول گروه ملی آغاز شده است که با آمدن درآمد حاصل از فروش محصول به کارخانه بر اساس آن دو ماه حقوق یک رده تحصیلی پرداخت می شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه هزینه های مواد اولیه تولید چگونه تامین شده است، گفت: حدود 108 میلیارد تومان از طریق بانک ملی به کارخانه تزریق مالی شد و شمش و اسلب وارد کارخانه شد.

غفوری بیان کرد: کارکنان گروه ملی چهار ماه حقوق عقب افتاده و کارکنان پیمانکاری هشت ماه حقوق عقب افتاده داشتند که همه را به دو ماه حقوق عقب افتاده رساندم؛ اکنون در حال پرداخت دو حقوق عقب افتاده هستم و ماه آینده کلا حقوق را به روز می کنیم تا حقوق عقب افتاده ای نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود 140 میلیارد تومان محصول در کارخانه وجود دارد که بخش کمی برای پرداخت دو ماه حقوق در نظر گرفته شده و مابقی مجددا با آن شمش و اسلب به کارخانه وارد می کنیم تا چرخه تولید به صورت پیوسته فعال باشد. وی افزود: مقرر شد در هشت قسط تا سال 1400 معوقه پرداختی که در سنوات گذاشته پرداخت نکردیم را پرداخت کنیم؛ اگر سهام را به قیمت واقعی بفروشیم و سود آن را به گروه ملی بیاوریم می توانیم پنج خط گروه ملی را راه اندازی کنیم.

غفوری عنوان کرد: با توجه به سیر صعودی تولید و به روز کردن حقوق کارکنان، روزهای خوب شرکت گروه ملی نزدیک است.

وی در رابطه با این سوال که چرا همچنان نیز شاهد اعتراضات کارکنان گروه ملی هستیم، بیان کرد: کارگران مطالبه به حقی دارند اما این مدل اعتراض موردپسند نیست.