آرشیو پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۱
ورزشی
۹

انتخابات فدراسیون انجمن های ورزشی چرا برگزار نمی شود؟

در حالی که زمان ریاست محمد علیپور در فدراسیون انجمن های ورزشی 17 آبان به پایان رسیده اما هنوز وزارت ورزش زمان مشخصی برای برگزاری انتخابات اعلام نکرده است.

دوره چهار ساله دوم ریاست محمد علیپور در فدراسیون انجمن های ورزشی 17 آبان ماه 1397 به پایان رسیده است اما با وجود ثبت نام از کاندیداها و اعلام تایید صلاحیت ها، اما هنوز وزارت ورزش و جوانان نه زمان برگزاری انتخابات را مشخص کرده و نه برای این فدراسیون سرپرست گذاشته است و علیپور هنوز به عنوان رئیس این فدراسیون به کارها و امور جاری رسیدگی می کند. علیپور علیرغم پایان مهلت قانونی حضورش در فدراسیون همچنان مسئولیت امور مالی و اداری این فدراسیون را در دست دارد موضوعی که خلاف مقررات است و باید زودتر سرپرست تعیین یا انتخابات زودتر برگزار شود. البته ثبت نام از کاندیداهای این فدراسیون در شهریورماه یعنی دو ماه قبل از اتمام ریاست علیپور انجام شد و 9 نفر برای این پست ثبت نام کرده بودند که البته برخی از آنها انصراف داده یا رد صلاحیت شدند و تنها 3 نفر به عنوان کاندیداهای این فدراسیون باید در مجمع انتخاباتی حاضر شوند. صمد ولی زاده، احمد اسدزاده و محمد علیپور کاندیداهای ثبت نام شده برای این پست هستند.

در کنار این موضوع و به دلیل مشخص نشدن زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون، برخی شائبه ها و ابهاماتی ایجاد شده است. شائبه هایی مبنی بر اینکه محمد علیپور ریاست فعلی این فدراسیون که کارمند وزارت ورزش است تنها برای 5 سال اول مجوز لازم برای مامور شدن از وزارت ورزش به فدراسیون را داشته است و باید برای 5 سال دوم ماموریتش مجوز لازم را از سازمان استخدامی خدمات کشوری بگیرد و چون تاکنون چنین مجوزی نگرفته، تعلل در برگزاری مجمع اتفاق افتاده است.