آرشیو پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۱
حوادث
۱۰

راه اندازی اکیپ های تیراندازی با تفنگ بادی به موش های پایتخت در منطقه 3 تهران انجام می شود

به منظور کاهش جمعیت جانوران موذی و پاکسازی محیط شهری، اکیپ‎های تیراندازی شبانه برای مبارزه با موش در منطقه 3 تهران فعال شد.

به گزارش فارس، عباس فخارمنش سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 3 از شبانه‎روزی شدن طرح مبارزه با موش خبر داد و گفت: در این منطقه اکیپ تیراندازی در محدوده خیابان سیدخندان تا پل شهید صدر و خیابان های شهید مدرس، ظفر و حسن تاش مستقر شده و شبانه موش‎های این منطقه را هدف می‎گیرند.

وی با بیان اینکه پیش از این مبارزه با موش در سطح منطقه تنها به صورت شیمیایی انجام می شد، تصریح کرد: با توجه به ویژگی‎های خاص این منطقه و پس از بررسی های متعدد و برنامه‎ریزی انجام شده این منطقه روش فیزیکی، مکمل روش پیشین شده است.

فخارمنش در ادامه بیان کرد: بر این اساس مبارزه با موش در منطقه طی ساعات روز به صورت شیمیایی و در ساعات شب با کمک اکیپ تیراندازی با استفاده از تفنگ بادی انجام می‎شود و بدین ترتیب مبارزه با این جانوران موذی شبانه روزی شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 با بیان اینکه هم اکنون این اکیپ هفته ای یک شب در سطح منطقه فعالیت دارند، گفت: در نظر داریم ضمن شناسایی کلونی های موش تا پایان سال تعداد این اکیپ‏ها را افزایش دهیم و امیدواریم با تداوم این روش بتوانیم گام موثری در کنترل جمعیت موش‏ها در سطح منطقه برداریم.