آرشیو پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۱
ورزشی
۹
ضربه آزاد

‏ «افت فرهنگی»، دامن فوتبال را گرفته است

هرچه می‎ ‎گویند و توضیح می‎ ‎دهند که ماجرای دست زدن برای تیم ژاپنی و شادی مربی دروازه‎ ‎بان‎ ‎های تیم ملی در پایان بازی پرسپولیس با کاشیما در ورزشگاه آزادی شایعه است و ساخته ذهن دشمنان فوتبال ایران و تفرقه‎ ‎افکنان، به خرج هر کس برود، به خرج آقای برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس نمی‎ ‎رود که نمی‎ ‎رود!

او در مصاحبه‎ ‎ای ضمن حمایت خود و تیمش از تیم ملی به این موضوع پرداخته و اعتراض کرده است. «پرسپولیس همیشه از تیم ملی حمایت کرده و می‎ ‎کند. هر کس می‎ ‎خواهد سرمربی تیم ملی باشد برای ما فرقی ندارد، ما تیم ملی را حمایت می‎ ‎کنیم نه فرد خاصی را. آیا تا به حال کسی از من یا از بازیکنان پرسپولیس توهینی به تیم ملی شنیده است؟» پس از این اظهارات برانکو حمله و انتقاد خود را شروع می‎ ‎کند: «اما شما موضع مربی دروازه‎ ‎بانان تیم ملی را دیدید؟ این حرکت او توهین به پرسپولیس، باشگاه و همه هواداران است.»

و وقتی خبرنگاری می‎ ‎گوید کی روش توضیح داده که مربی دروازه‎ ‎بانان تیم ملی سعی داشته با زیکو که هم‎ ‎تیمی سابقش بوده، سلام کند و به او تبریک بگوید، باز برانکو زیربار نمی‎ ‎رود و قبول نمی‎ ‎کند و پاسخ می‎ ‎دهد: «بله، احتمالا چهار پنج متر دستش طول داشته و می‎ ‎خواسته به شیشه بزند، دستش مانند تلسکوب دراز شده و به شیشه زده است. آنها چهره واقعی خودشان را افشاء کردند.»

ما چون خودمان و یا همکارانمان صحنه مورد بحث را ندیده ایم، واقعا نمی‎ ‎توانیم در این باره قضاوتی بکنیم، اما آنچه مسلم است این است که هر کسی باید بلد باشد جایگاه و شخصیت کاری خود را بشناسد و در آن چارچوب عمل کند.

چندی پیش هم شاهد درگیری لفظی یکی دیگر از دستیاران کی روش علیه حمید استیلی بودیم که طی آن از الفاظ نامناسبی هم استفاده شده بود… که اینها همگی بیش از هر چیز از «افت فرهنگی و اخلاقی» این فوتبال حکایت می‎ ‎کند که دلیل آن «بچگی کردن بعضی بزرگ ترها» و ریشه آن در «فقدان نظارت مدیریتی» است که اگر تداوم داشته باشد به «لاابالی‎ ‎گری و بلبشوی فرهنگی» هم منجر می‎ ‎شود… آیا مسئولان مربوطه تکانی به خود خواهند داد…؟!‏